برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین در دیواندره

همزمان با روز جهانی معلولان مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولین با میزبانی بهزیستی دیواندره و همکاری کلینیک مددکاری آوا، انجمن حمایت از حقوق معلولین حکمت و مجتمع آموزشی و توانبخشی میلاد در سالن اجتماعات فردوسی این شهرستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان این مراسم با حضور روسای ادارات و مسئولین شهرستان، اعضای انجمن حمایت از حقوق معلولین حکمت و افراد دارای معلولیت تحت پوشش، کارشناسان و مسئولین واحد توانبخشی شهید احسان باقری بهزیستی شهرستان، با برنامه های شاد و متنوع در فضایی کاملا صمیمی برگزار شد.

در ابتدای برنامه، کریمیان ضمن تبریک این روز به عزیزان دارای معلولیت، با اشاره به رعایت و حفظ کرامت و قداست انسانی معلولین گفت: باید تلاش کنیم که رویکرد ابزارگرایانه، نمایشی و مقطعی به مطالبات و نیازهای این قشر، از طریق آموزش و آگاهسازی جامعه حذف شود و در ادامه از مسئولین دستگاه های اجرایی خواستار تلاش همگانی درخصوص رعایت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی و لزوم تعامل هرچه بیشتر آن ها در خصوص مناسب سازی این مکان ها شد و گفت به خاطر این عزیزان با تمامی ادارات مذاکره کرده ایم که برمناسب سازی ادارات برای سهولت دسترسی آنان به این اماکن تأکید کنیم.

کریمیان در ادامه به بیان اهم فعالیت ها و اقدامات انجام شده توسط بهزیستی برای افراد دارای معلولیت از جمله مناسب سازی صحیح تمامی نقاط دسترسی به اداره، نصب ویلچربر برقی در راه پله اداره، برگزاری مراسم پارالمپیک باحضور حداکثری این عزیزان همراه با اجرای برنامه های متنوع حین مسابقه توسط خود معلولین و ... پرداخت و هم چنین ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص طرح جدید بنیاد مسکن برای احداث مسکن معلولان و مددجویان گفت که همچنین امسال بالغ بر 2 میلیارد تومان کمک هزینه اشتغال پایدار روستایی و 2 میلیارد تومان کمک هزینه اشتغال به معلولان و مددجویان از طریق اعتبارات بهزیستی پرداخت شده است.

در ادامه مراسم برنامه هایی شاد و متنوع هم چون نمایش، طنز، سرود و موسیقی و... توسط معلولان اجرا و در پایان از تمامی معلولان موفق شهرستان در زمینه های فرهنگی و ورزشی و اجتماعی  و قرآنی و... و کسانی که در اجرای این برنامه بهزیستی را یاری کردند تقدیرشد

کد خبر 11025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد