ایسنا| شناسایی ۱۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم در اسدآباد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در بین کودکان سه تا شش سال در مهدکودک ها و پایگاه صبح امید وطن شهرستان در حال اجرا بوده که تاکنون ۱۱۱۳ کودک اسدآبادی تحت معاینه تنبلی چشم قرار گرفته اند.

اکبر احمدی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این طرح از اول آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ادامه دارد، افزود: هزینه معاینه اولیه اختلالات بینایی ۳۰۰۰ تومان بوده که برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی امداد و بهزیستی رایگان است.

وی تعداد مهدهای شهرستان اسدآباد را ۱۹ مهد شهری و روستایی برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی مهدکودک های سطح شهرستان که شامل چهار مهد شهری و ۱۹ روستامهد بوده، کودکان تحت معاینه طرح آمبلیوپی قرار گرفتند.

احمدی‌منش خاطرنشان کرد: تا کنون از ۱۱۱۳ کودک تحت معاینه تنبلی چشم قرار گرفته اسدآبادی، ۱۵۰ کودک مشکوک به تنبلی چشم بوده اند که برای محرز شدن این امر باید به اپتومتریست ارجاع شوند.

وی با بیان اینکه در این طرح سه اپتومتریست و پزشک فعال، دو غربالگر ثابت و چهار غربالگر سیار روستایی همکاری دارند، خاطرنشان کرد: در صورتی که کودکی دارای مشکل بینایی باشد، به اپتومتریست و پزشک معرفی شده و به صورت رایگان مورد معاینه قرار می گیرد و در صورت نیاز به عینک هزینه تهیه عینک پرداخت می شود.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد با اشاره به پیش بینی حضور ۴۰۰۰ تعداد کودک سه تا شش سال در طرح غربالگری اظهار کرد: سعی بر آن است با همکاری لازم خانواده های دارای کودک سه تا شش سال بیش از ۸۰ درصد کودکان جامعه هدف تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی تصریح کرد: این طرح تا پایان آذرماه در مهدکودک ها در دست اجرا بوده و خانواده هایی که کودکان آنان موفق به انجام معاینه چشم در این مدت نشدند، می توانند به پایگاهای اعلام شده مراجعه کرده و فرزندان خود را تحت معاینه قرار دهند.

احمدی‌منش با تأکید بر اهمیت معاینه تنبلی چشم در کودکان اظهار کرد: تنبلی چشم در صورتی که در بین کودکان سه تا شش سال تشخیص داده شود، قابل درمان خواهد بود به طوریکه خوشبختانه با تحت معاینه قرار گرفتن کودکان در صورت هر گونه تنبلی چشم، مشکل چشمی آنان مرتفع شده و موردی در رابطه با عود کردن تنبلی چشم طی اجرای چند ساله طرح در شهرستان نداشته ایم.

کد خبر 11022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد