مهمترین اصل در آزمایشهای تشخیصی ایدز اصل رازداری و حفظ محرمانگی است

زنجان | معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت : تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس اچ آی وی ممکن است به دلیل عوامل مختلف ناشی از انگ و تبعیض, از وضعیت ابتلای خود به اچ آی وی اطلاعی نداشته باشند و از این رو از خدمات بی بهره هستند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل نساء آقا محمدی در کارگاه آموزشی رویکرد نوین آموزش اچ آی وی ، ویژه روانشناسان ، مددکاران ، مددیاران اعتیاد ، مراکز درمان و کاهش آسیب و مراکز تحت پوشش معاونتهای تخصصی اظهار کرد : برای رسیدن به شعار "حق سلامتی برای همه" در درجه اول ضروری است اطلاع رسانی گسترده در جامعه در زمینه اچ آی وی و راه های پیشگیری از آن صورت پذیرد .

آقا محمدی با اشاره به گروههایی که اپیدمی متمرکز در آنها وجود دارد ،عنوان کرد : مصرف کنندگان تزریقی مواد ، مصرف کنندگان مواد محرک ، شریک جنسی مصرف کنندگان مواد ، افراد در معرض بیشترین آسیب ، مبتلایان به بیماری های مقاربتی ، زندانیان ، شرکای جنسی مبتلایان به اچ آی وی با خطر بالاتری برای ابتلا مواجه هستند .

وی خاطر نشان کرد : تشخیص به هنگام و درمان اچ آی وی در مادران باردار و مبتلایان به بیماری سل از اهمیت ویژه ای برخوردار است  و تنها راه تشخیص بیماری ، آزمایش خون است که در مراکز مشاوره بیماری های رفتاری به صورت محرمانه و رایگان انجام  می شود .

وی با اشاره به اصل رازداری و حفظ محرمانگی در آزمایشهای تشخیصی در این بیماری افزود : رضایت آگاهانه ، مشاوره ، تست معتبر و صحیح ، امکان برقراری ارتباط با سطوح ارائه دهنده خدمات مراقبت و درمان اصولی است که باید در آزمایشهای تشخیصی اچ آی وی مد نظر باشد .

گفتنی است انجام تست و آزمایشHIV   و نیز تمامی مراحل درمان بیماری ایدز شامل تست ،  آزمایش ، تجویز و دریافت داور برای بیماران رایگان است. و شماره تماس۱۸۰۲ آماده مشاوره تلفنی به مبتلایان و همه افراد جامعه است.

کد خبر 11015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد