ایرنا| 65 واحد مسکونی برای معلولان همدانی ساخته شد

همدان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ واحد مسکونی برای معلولان سرپرست خانوار، خانواده‌های دارای یک و ۲ معلول ساخته شده است.

حمیدرضا الوند روز سه‌شنبه در آیین روز جهانی معلولان افزود: در شرایط کنونی باوجود اینکه در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم، طرح‌های عمرانی ویژه معلولان در دست اقدام است.

وی اظهار داشت: اعتبارات ساخت واحد مسکونی شهری ویژه معلولان از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

الوند عنوان کرد: به مناسبت هفته جهانی معلولان ۲۵ واحد مسکونی برای خانواده معلولان در همدان بهره‌برداری شد و ۵۰ واحد نیز در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۷ نزدیک به ۱۶۵ واحد مسکونی برای معلولان ساخته شد، افزود: سال گذشته با اعتبار بیش از هشت میلیارد تومان برای ۲ هزار و ۱۳۴ معلول اشتغالزایی شد.

مدیرکل بهزیستی همدان با اشاره به اینکه بهزیستی همدان امسال تعهد دارد برای یک‌هزار و ۸۰۰ معلول اشتغال ایجاد کند، اظهار داشت: ۴۸ هزار و ۸۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی همدان هستند.

وی گفت: امروز باید نیازهای معلولان را بشناسیم و در راستای رفع این نیازها تلاش کنیم.

الوند با بیان اینکه نگاه مردم به جامعه تغییر کرده است، اضافه کرد: در راستای تحقق خواسته‌های معلولان ما یک پله جلوتر هستیم.

وی ادامه داد: بدیع‌ترین نیاز معلولان این است که ابزارهای مشارکت در نقاط مختلف شهری فراهم باشد تا بتواند به راحتی وارد اجتماع شوند که مناسب سازی ساختمان اداره ها از ابزارهای اصلی مشارکت اجتماعی معلولان است و اکنون تمام ساختمان‌های ستادی اداره های سطح استان برای معلولان مناسب سازی شده است.

مدیرکل بهزیستی همدان گفت: شهرداری‌ها به عنوان محور اصلی مناسب سازی فضای شهری، پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها و حمل و نقل عمومی هستند و باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

الوند عنوان کرد: باید از ظرفیت‌های دانش و تحصل و توانایی فنی‌وحرفه‌ای معلولان استفاده کنیم چراکه معلولیت محدودیت نیست و رویکرد و دیدگاه مردم استان باید نسبت به قدرت و توانایی معلولان تغییر کند.

مدیرکل بهزیستی همدان اظهار داشت: خود معلولان و خانواده آن‌ها نیز باید مهارت و توانایی خود را باور کنند. 

وی افزود: مستمری معلولان به همراه کمک هزینه‌ای که از محل هدفمندی یارانه و حمایت معیشتی پرداخت می‌شود هر ماه از طریق بهزیستی به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

الوند اصافه کرد: کمک هزینه لوازم اولیه زندگی بر اساس طبقه بندی شاخص به حساب معلولان واریز می‌شود.

کد خبر 11010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد