عصر همدان| ۴۷ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان همدان هستند/ جانمایی ۵۵ نقطه پارک شهری برای معلولان استان

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۴۷ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی همدان است گفت: در سال جاری ۵۵ نقطه شهری برای پارک خودرو معلولان جانمایی شده است.

به گزارش عصر همدان؛ حمیدرضا الوند ظهر امروز با اشاره به شعار جهانی روز معلول مشارکت معلولان توانمند برای دستیابی به جامعه فراگیر، عادلانه و پایدار اظهار کرد: امروز در روز تکریم خانواده ۵۰۰ نفری معلولان استان باید در ارتباط با قوانین و نیازهای معلولان بازنگری کنیم.

وی با بیان اینکه راه برای رسیدن به هدف نهایی زندگی خوب معلولان جامعه بسیار است و ما در ابتدای راه هستیم افزود: برای ارتقای مشارکت معلولان در جامعه به زیرساخت نیاز داریم چراکه همین منجر به مشارکت معلولان در صحنه های اجتماعی است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان در خصوص دیگر زیرساخت های ارتقای مشارکت معلولان در جامعه گفت: نگرش مردم باید به معلولان تغییر یابد و باور کنیم که معلولان با توسعه فکری می توانند عدم توانایی جسمی خود را در عرصه های مختلف جبران کنند.

الوند با بیان اینکه در حال حاضر ۵۵ نقطه شهری برای پارک خودرو معلولان در سراسر استان جانمایی شده است خاطرنشان کرد: در تحقق حقوق شهروندی معلولان ۳ درصد استخدامات ارگانهای دولتی ویژه معلولان است.

وی در خصوص اقدامات امسال بهزیستی با توجه به محدودیت اعتبارات کشور بیان کرد: امسال سهم تسهیلات مسکن دو معلولیتی از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون تومان برای هر معلول رسیده است.

الوند با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۵۷ مسکن احداث شده در کشور سهم استان همدان ۲۵ مسکن است اضافه کرد: ۱۰ مسکن قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

وی در خصوص تعهد اشغال ایجاد شده برای معلولان استان در سال گذشته نیز اضافه کرد: برای مددجویان بهزیستی در سال گذشته دو هزار و ۳۳۴ اشتغال ایجاد شده است.

مدیر کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه هم اکنون ۴۷ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی استان است گفت: در زمینه مناسب سازی همه ساختمان های ستادی اداری همدان در حال حاضر مجهز به سرویس بهداشتی ورودی و آسانسور برای معلولان است.

الوند با بیان اینکه مناسب سازی پیاده راه بوعلی بلوار ارم و دستگاه قضا با پیگیری ستاد مناسب سازی انجام شده افزود: ما یک قرن از مناسب سازی معابر شهری برای معلولان عقب هستیم اما در سال جاری اقدامات خوبی در این زمینه شده که امیدواریم مستمر باشد.

کد خبر 11008

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد