شیوع شناسی معلولیت‌ها در اردبیل انجام می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از معلولیت‌ و ارائه خدمات هدفمند طرح شیوع شناسی معلولیت‌ها در استان اردبیل اجرایی می‌شود.

بهزاد ستاری  در همایش روز جهانی معلولان که در سالن همایش مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار شد، عنوان کرد: شیوع شناسی معلولیت در استان اردبیل نیز اجرایی خواهد شد تا در پیشگیری از معلولیت و ارائه خدمات مورد نظر از اطلاعات آماری جامعتری برخوردار شویم.

به گفته وی ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب این طرح در نقاط مختلف استان اردبیل مورد پایش قرار خواهند گرفت تا اطلاعات لازم در خصوص علل معلولیت‌ها جمع آوری شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل یادآور شد: برای تحقق شعار امسال مبنی بر ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار تلاش برای فراهم آوردن امکانات، منابع و شکوفاسازی استعداد معلولان انجام می‌پذیرد.

ستاری تأکید کرد: تمامی تلاش سازمان بهزیستی فراهم آوردن شرایط مناسب برای رقم خوردن زندگی عزتمند برای افرادی بوده که به هر دلیلی دچار معلولیت شدند تا در ادامه با فراهم آوردن فرصت‌های برابر، آنان را از وابستگی خارج کرد.

وی با به فال نیک گرفتن تصویب قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت در ماه‌های اخیر تلاش‌های مناسبی را برای ارتقای شرایط مددجویان بهزیستی انجام داده و منابع مناسبی نیز در این خصوص پیش بینی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: حق پرستاری طبق قانون به معلولان ضایعه نخاع گردنی تعلق می‌گیرد که طبق صراحت قانون این میزان از کمک هزینه‌ها برای هر نفر به ۵۵۴ هزار نفر رسیده است.

به گفته ستاری در استان اردبیل ۲۸۳ معلول نخاع گردنی قادر خواهند بود تا از کمک هزینه پرستاری درنظر گرفته شده بهره مند شوند.

وی به افزایش تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای تهیه مسکن خانوارهای دارای معلول نیز اشاره کرد و افزود: میزان کمک‌های بلاعوض به چنین خانواده‌هایی در مناطق شهری به ۶۰ میلیون تومان رسیده و در نواحی روستایی نیز این میزان از کمک‌ها ۳۶ میلیون تومان پیش بینی شده است.

کد خبر 10992

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد