۳۸ هزار معلول از خدمات بهزیستی اردبیل بهره‌مند هستند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۳۸ هزار معلول در این استان تحت پوشش بهزیستی بوده و به آنها خدمات متنوع ارائه می‌شود.

بهزاد ستاری در آیین گرامیداشت روز جهانی معلولان افزود: بهزیستی استان از این تعداد به ۱۸ هزار نفر معلول هر ماه مستمری پرداخت می‌کند.

وی اظهارداشت: حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی با رشد ۲ برابری از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به پنج میلیون و ۵۴۰ هزار ریال افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقدامات خوبی برای ارائه خدمات به معلولان شده، بیان کرد: حق پرستاری ضایعه نخاعی در استان به ۲۸۸ معلول پرداخت می‌شود.

او اضافه‌کرد: بعد از افزایش قیمت بنزین بسته حمایتی معیشتی دولت به ۹۸ درصد افراد تحت پوشش بهزیستی در استان پرداخت شده  و تلاش می‌شود تا مشکلات ۲ درصد باقیمانده هم در این طرح حل و به آنها نیز بسته حمایتی تعلق گیرد.

ستاری ادامه‌داد: طبق قانون با اختصاص سه درصد از مجوزهای استخدامی سالانه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، موسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی به سازمان بهزیستی، معلولان با همدیگر برای استخدام رقابت خواهند کرد و با اجرای این قانون بسیاری از مشکلات این قشر در حوزه اشتغال برطرف خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: با هدف پیشگیری از معلولیت طرح مشاوره و آزمایش ژنتیک رایگان برای خانوارهایی که یک معلول دارند و در سن باروری هستند، رایگان است.

پخش کلیپ، خواندن دکلمه، اجرای سرود توسط معلولان، تجلیل از معلولان موفق در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی، هنری و ورزشی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

کد خبر 10991

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد