آیین تجلیل از معلولان موفق در چهارمحال وبختیاری برگزار شد

همزمان با روز جهانی معلولان، آیین تجلیل از 85 معلول موفق در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی، هنری، تحصیل با حضور مسوولان استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

استاندار چهارمحال وبختیاری با اشاره به اهمیت ایجاداشتغال و توانمندی سازی معلولان استان، از انتخاب ۲ نفر از جامعه معلول به عنوان نماینده و مشاور استاندار در امور معلولان در کارگروه اشتغال و کارآفرینی استان خبر داد.

اقبال عباسی در این آیین افزود: نمایندگان جامعه معلولان در کارگروه اشتغال عضو می‌شوند.

به گفته وی ،ایجاد اشتغال به عنوان یکی از معضلات اصلی در استان و یکی از خواسته‌ها و دغدغه‌های جامعه هدف بهزیستی است که با انتخاب ۲ نماینده از جامعه هدف بهزیستی به عنوان مشاور استاندار در امور معلولان برای رفع این مشکل بیشتر برنامه‌ریزی کرد.

وی به شناسایی مشکلات و کاستی‌های جامعه هدف بهزیستی به خصوص معلولان از سوی مسوولان مرتبط و همچنین مشاوران استاندار در امور معلولان تاکید کرد و گفت: باید برای توانمندسازی این قشر که دارای یکسری محدودیت‌ها هستند، تلاش بیشتری انجام داد.

استاندار چهارمحال وبختیاری از اعلام آمادگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای پرداخت تشهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت از اشتغال معلولان خبر داد و گفت: هیچ گونه محدودیت در پرداخت تسهیلات برای این قشر وجود ندارد.

وی به اجرای طرح مناسب‌سازی اماکن عمومی برای جامعه هدف تاکید کرد و گفت: مناسب‌سازی اماکن عمومی در استان به خوبی مورد توجه قرار گرفته و باید با همین تلاش و جدیت در رفع مشکلات معلولان گام برداشت.

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۳۲ هزار معلول در استان شناسایی شده  که بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ معلول از این تعداد مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند ، افزود: ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است.

معصومه محمدی افزود: در استان ۷۰۰ مرکز و مووسسه خدمات رسان برای جامعه هدف بهزیستی فعال است.

وی با تاکید برتوانمندی های معلولان افزود: در کنکور سراسری سالجاری ۳ معلول از استان موفق به کسب رتبه زیر یکهزار شدند که این  امر حمایت بیشتر از این قشر را برای توانمندسازی می‌طلبد.

وی گفت: براساس برنامه سازمان بهزیستی سالانه ۱۰ درصد جامعه هدف بهزیستی از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلول نامگذاری شده که امسال این روز باشعار "ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر ، عادلانه و پایدار" نامگذاری شده است. 

کد خبر 10989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد