بیش از 1700 کودک معلول لرستانی خدمات خاص توانبخشی دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: 1721 کودک معلول در 45 مرکز روزانه خدمات خاص توانبخشی متناسب با نیازشان دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان فاطمه زهرا توکلی در مراسم گرامیداشت روز جهانی افراد دارای معلولیت اظهار کرد: در شرایطی این مناسبت‌ها را در کشور جشن می‌گیریم که با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما اقدامات خوبی برای جامعه هدف بهزیستی انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسیر سختی را معلولین ما برای رسیدن به توسعه پایدار طی کردند، ادامه داد: جامعه به توسعه پایدار نخواهد رسید اگر قشر معلول را نبینند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: باید به این هم افزایی و هم اندیشی برسیم که مخاطب معلولین تنها بهزیستی نیست و چنانچه قرار است قشر معلولین به جایگاه خود برسد این هم افزایی در همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه ضروری است و باید بپذیریم که معلولیت محرومیت و محدودیت نیست.

توکلی با اشاره به اینکه معلولیت پدیده‌ای است که  همه ما را تهدید می‌کند، افزود: سبک زندگی ما خاص است و کمتر کسی دیده می‌شود که به سن سالمندی و آن هم سالمندی سالم برسد.

وی با بیان اینکه بهزیستی به چهار گروه زنان، کودکان، سالمندان و معلولین خدمات خود را ارائه می‌دهد، عنوان کرد: بهبود و ارتقای کیفیت زندگی از اهداف این سازمان است.

مدیر کل بهزیستی لرستان با بیان اینکه در حال حاضر 49 هزار و 791 نفر تحت پوشش بهزیستی استان است که در شش گروه بینایی، جسمی حرکتی، شنوایی، ذهنی روانی و صوت و گفتار قرار دارند، اضافه کرد: در بحث آموزش 2000 کودک و دانش آموزمعلول و 360 دانشجوی معلول از کمک‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

توکلی گفت: بخشی از کودکان معلول نیازهای خاص دارند و در مجموع 1721 کودک معلول در 45 مرکز روزانه ما خدمات خاص توانبخشی متناسب با نیازشان دریافت می‌کنند.

کد خبر 10988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد