شناخت و آگاهی افراد دارای معلولیت نسبت به حقوقشان، اهرمی موثر در ارتقاء مشارکت آنها

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت، گفت: شناخت و آگاهی نسبت به حقوق افراد دارای معلولیت؛  می‌تواند اهرمی موثر در راستای ارتقاء مشارکت آنها شود.

فرشاد با اشاره بر شعار سال مبنی بر ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار گفت: این شعار راهبردی است تا برنامه یکسال تنظیم و در راستای ارتقاء سطح زندگی افراد دارای معلولیت گام برداشته شود. 
وی افزود: در این جریان افراد دارای معلولیت بیش از آنچه که از دیگران انتظار داشته باشند؛ باید مشارکت اجتماعی خود را در جامعه ارتقاء دهند. در واقع می توان گفت که در گام نخست، این خود افراد  هستند که باید اراده و توان خود را در راه رسیدن به این مشارکت ارتقاء دهند.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: باور، ایمان به مشارکت و قدم نهادن در این راه می‌تواند، یاری‌کننده این قشر و شناخت در جمع خودشان باشد.
فرشاد ادامه داد: در دومین گام، خانواده باید عضو دارای معلولیت خود  را جدی گرفته و شرایط و فرصت های لازم برای بروز توانمندی‌های فرزندان را ایجاد کند.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، تغییر دیدگاه مسئولین را گام سوم عنوان و یادآور شد: تغییر دیدگاه مسئولین کار سهلی نیست اما با تصویب قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت در سال 97 فرصت مناسبی برای شناخت بیشتر مسئولین نسبت به حقوق افراد دارای معلولیت ایجاد شد.
وی در یایان مطالبه‌گری منطقی را حق تمامی افراد دارای معلولیت دانست و تاکید کرد: شناخت و آگاهی نسبت به حقوق می‌تواند اهرمی موثر در راستای ارتقاء مشارکت آنها شود و در پی آن شیوه‌های حقوق دستیابی به آن، سبب رشد آنها می‌شود.
لازم به ذکر است همایش گرامیداشت روز جهانی معلولین با همکاری اداره کل بهزیستی استان اصفهان، آموزش و پرورش و دانشگاه اصفهان صبح امروز برگزار شد و در حاشیه آن از خدمات صادقانه سی ساله « سید اصغر فیاض » معاون سابق توانبخشی بهزیستی استان که به مقام بازنشستگی نائل شد، تقدیر شد.
 

کد خبر 10976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد