دیر |  1200  معلول دیری از خدمات بهزیستی بهره مند هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر در گفتگو با ایرنا گفت: از مجموع یکهزارو ۲۰۰ نفر معلول زیر پوشش این نهاد ۷۵۰نفر مستمری ماهانه می گیرند و مابقی نیز پشت نوبتی هستند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر به نقل از دیر محمد کرمی روز سه شنبه به مناسبت روز جهانی معلولان در بازدید از مدرسه استثنایی شهر دیر افزود: چهار مرکز توانبخشی به معلولان جسمی حرکتی و حسی این شهرستان خدمات حمایتی ارائه می دهند.

وی گفت: اشتغال، کم بودن هزینه مستمری، اعتبار و تسهیلات مسکن، سهمیه سوخت،گران بودن هزینه های حمایتی و وسایل بهداشتی، و اختصاص حق پرستاری به چند معلولی از مشکلات و مطالبات معلولان میباشد.

کرمی با بیان اینکه ۲۰ دانشجوی معلول این شهرستان  در دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند، اضافه کرد:  هزینه پرداخت شهریه  این دانشجویان  توسط بهزیستی پرداخت می شود و حق انشعاب گاز، آب و برق خانوادهای معلولان هم  رایگان است.

وی گفت: اگر دانش آموزان مدرسه استثنایی نیاز به کارشناس گفتاردرمانی داشته باشد بهزیستی در این زمینه حاضر به همکاری است و در زمینه مستمری نیز بهزیستی به هر دانش آموز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان ماهانه  پرداخت میکند و هزینه های ایاب و ذهاب، دارو و درمان و تحصیلی نیز پرداخت می کنیم.

مدیر مدرسه استثنایی شهر دیر گفت: معلمان علاقه مند و دلسوز در این مدرسه مشغول بکار هستند.

عبدالحسین فخرایی افزود: مدرسه استثنایی نوساز است و توسط یک خیر احداث شده  و محیطی مناسب برای این دانش آموزان است.

وی گفت:در حال حاضر ۲۲ دانش آموز استثنایی ناشنوا، کم توان ذهنی و آمادگی بصورت چند پایه در این مدرسه درس می خوانند.

مدیر مدرسه استثنایی شهر دیر اظهارداشت: طرح سودای ویژه آموزش احکام اسلامی، طرح خدمات حمایتی و طرح ۱۴۹۰ در این مدرسه اجرا می شود.

وی با اشاره به نبود وسایل بازی در مدرسه گفت: برای اینکه دانش آموزان نمی توانند همراه والدین خود به پارک ها بروند، وسایل بازی برای این دانش آموزان در مدرسه ضروری است و شهرداری در این زمینه قول داده است.

کد خبر 10974

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد