باید شرایط حضور معلولین و بروز خلاقیت آنان را فراهم سازیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: باید شرایط حضور معلولین و بروز خلاقیت و توانمندی‌های آنان را فراهم سازیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، محمود ثمینی در جلسه روز جهانی افراد دارای معلولیت با بیان اینکه برای دیده شدن آلام معلولین و اهمیت دادن به این قشر و جان تازه دمیدن در وجود این افراد امروز به عنوان روز معلولین نامگذاری شده است، اظهار کرد: معلولین دارای استعداد و خلاقیت‌های فراوانی هستند و ممکن است به‌دلیل محدودیت‌های جسمی و نبود برخی امکانات این خلاقیت و توانمندی‌ها بروز و ظهور پیدا نکند.

وی ادامه داد: این افراد اگر با نواقص جسمی مواجه هستند خداوند استعداد و توانمندی‌های بسیار خوبی به آنان عطا کرده که شاید افراد عادی از آن برخوردار نیستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: باید شرایط را برای حضور معلولین و بروز خلاقیت و توانمندی‌های آنان فراهم کنیم و موانعی که سبب می‌شود این خلاقیت ها بروز نکند برطرف شود.

ثمینی با اشاره به اینکه نجات این افراد از این وضعیت خدمت بزرگی است و چنانچه شرایطی را ایجاد کنیم استعداد آنان کشف و به آنها پرداخته شود و در کنار مردم جامعه به شکل عادی و روان زندگی کنند به هدف خود رسیده‌ایم، عنوان کرد: باید نوآوری‌های این افراد بکارگیری شود تا معیشت آنان و مردم جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه زمینه حضور معلولین در تمام عرصه‌ها باید فراهم شود، اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با تصویب قانون حمایت از معلولین توانسته خدمت مناسبی را به جامعه معلولین کشور داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: باید دستگاه‌ها با اجرای درست قانون حمایت از معلولین بتوانند حق این افراد را رعایت و نظارت کنند، قوانینی که مجلس مصوب کرده باید اجرا شود و دستگاههای نظارتی به این مهم نظارت کافی داشته باشند.

ثمینی گفت: اهرم‌های نظارتی در این راستا برای اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین وجود دارد و استانداری نیز به این امر اهتمام خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در امر مناسب‌سازی کارهای خوبی در استان انجام شده است، بیان کرد: همچنین حمایت‌های توانبخشی بهزیستی استان در کشف معلولیت‌ها و امید دادن به معلولین برای بازگشت به زندگی تاثیر بسزایی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و ... در امر مناسب‌سازی پیگیر هستند و باید سرعت کار را بالا ببرند.

ثمینی با بیان اینکه با مهارت آموزی به این افراد می توان اشتغال و درآمدزایی برای آنان ایجاد کرد،عنوان کرد: حتی این افراد قابلیت و توانمندی این را دارند که کارآفرین باشند و اشتغال ایجاد کنند.

کد خبر 10973

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد