امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌ما بین بهزیستی و شرکت عمران/ پردیس شهر دوست‌دار سالمند و معلول می‌شود

رئیس ستاد مناسب‌سازی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در آئین انعقاد تفاهم‌نامه مناسب‌سازی فضاها و اماکن شهری جهت تردد معلولین، جانبازان و سالمندان با بیان اینکه متاسفانه این موضوع در داخل کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: امیدواریم پس از پردیس در سایر شهرها به ویژه شهرهای جدید نیز شاهد امضا تفاهم‌نامه‌های مختلف در جهت حمایت از حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان باشیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از استان تهران، همزمان با روز جهانی افراد دارای معلولیت تفاهم‌نامه مناسب‌سازی فضاها و اماکن شهری جهت تردد معلولین، جانبازان و سالمندان با حضور «ابراهیم کاظمی مومن‌سرائی» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، «محمد سعیدی‌کیا» رئیس هیئت امنا بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و «سید مهدی هدایت» مدیرعامل شرکت عمران امضا شد.

با امضای این تفاهم‌نامه پردیس به عنوان شهر پیشرو در امور مناسب‌سازی فضاهای شهری، به عنوان پایلوت در کشور این طرح را آغاز خواهد کرد. بنابراین تفاهم‌نامه که در راستای اجرای مواد ۲ و ۳ قانون حمایت از معلولان امضا شده است، ساخت پروژه‌های مسکونی و اماکن عمومی جدید در پردیس مطابق با استانداردهای مناسب‌سازی جهت دسترسی آسان به امکانات موجود در شهر خواهد بود.

در این مراسم «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس ستاد مناسب‌سازی و پیگیری مناسب‌سازی کشور بحث مناسب‌سازی را موضوع مورد متوجه کشورهای مختلف دنیا در راستای سهولت دسترسی تمامی افراد به امکانات دانست و بیان کرد: متاسفانه این موضوع در داخل کشور کمتر مورد توجه قرار گرفته و بعضا شاهد مشکلات عدیده بسیاری از عزیزان معلول و سالمند در تردد و دسترسی به اماکن هستیم.

کاظمی مومن‌سرائی این اقدام شرکت عمران مصادف با روز جهانی افراد دارای معلولیت را فرخنده دانست و افزود: امیدواریم پس از پردیس در سایر شهرها به ویژه شهرهای جدید نیز شاهد امضا تفاهم‌نامه‌های مختلف در جهت حمایت از حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت، جانبازان و سالمندان باشیم.

همچنین «سید مهدی هدایت» مدیرعامل شرکت عمران از اهمیت این موضوع در اجرای پروژه‌های عمرانی جدید در پردیس خبر داد و گفت: پردیس شهر دوست‌دار سالمند و معلول خواهد شد و با توجه به جدید بودن شهر و ادامه روند ساخت پروژه‌های مختلف، ظرفیت بکارگیری استانداردهای مناسب‌سازی در ساخت و سازهای جدید وجود دارد و به طور ویژه مورد توجه شرکت عمران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 10967

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد