حتما در بودجه سال 99 اعتبار مناسبی جهت اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین پیش بینی می کنیم

دکتر امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از اهتمام مجلس برای اختصاص بودجه مناسب جهت اجرایی شدن قانون حمایت از معلولین در سال 99 خبر داد

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم در مراسم گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولین که با حضور مسولین استانی و جمع کثیری از معلولین استان قم در سالن اجتماعات شرکت آب و فاضلاب استان قم برگزار شد دکتر امیرآبادی ضمن اعلام مطلب فوق با اشاره به اقدامات دولت و مجلس در خصوص تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و اجرایی شدن جزئی این قانون از پیگیری مجلس جهت پیش بینی اختصاص بودجه لازم جهت اجرای این قانون در سال 99 خبر داد و با اشاره به ظرفیتهای خوب مردمی در استان  از مدیران بهزیستی خواست در استفاده از مشارکتها و کمک های مردمی کوشاتر باشند و با معرفی نیازها خیرین را دعوت به مشارکت کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود : مردم و خیرین به دنبال محلی برای انجام نیات خیرخواهانه هستند شما باید با تمام قوا از این ظرفیت مردمی استفاده کنید .

دکتر مهدی پهلوانی مدیر کل بهزیستی استان قم هم در این مراسم ضمن عرض تبریک 12 آذر روزجهانی معلولین ،  معلولیت را محدودیت ندانست و تفاوتی دانست که می تواند برای همه انسان ها رخ دهد مانند سالمندی که هر انسانی به ناچار این دوره را تجربه خواهد کرد.

مدیر کل بهزیستی استان قم اتخاذ تدابیر لازم جهت زیست بهتر افراد دارای معلولیت و سالمندان و... را وظیفه همگان خصوصا مسولین برشمرد و خاطرنشان کرد مناسب سازی محیط زندگی جهت تردد آسان معلولین ، جانبازان وافراد دارای معلولیت از وظایف همه دستگاهاست و بهزیستی بعنوان دبیران کمیته مناسب سازی استان پیگیر این مهم است .

دکتر پهلوانی افزود باید استانداردهایمان را تغییر دهیم و مناسب سازی را برای مبلمان شهری ، همه ساخت و سازهای اداری و عمومی الزامی کنیم  و برای دستیابی به توسعه عادلانه ، فراگیر و پایدار باید همه اقشار جامعه از جمله معلولین دیده شوند ودولت محترم و مجلس با تصویب قانون جامع حمایت از معلولین و اختصاص اعتبار به اجرای این قانون پیگیر رفع کاستی ها در این حوزه هستند که امیدواریم در بودجه سال آینده نگاه بهتری به این موضوع داشته باشند.

در ادامه این مراسم آقایان دکتر رضوانی مدیرعامل کانون نابینایان جلوه امید و شکوری مدیر عامل انجمن ضایعه نخاعی استان قم به نمایندگی از تشکلهای معلولین استان به بیان خواسته های معلولین پرداختند و مسولیت پذیری همه ارگانها و خودداری از ارجاع همه نیازهای معلولین به بهزیستی ، توجه کامل و جدی به مناسب سازی ، مساعدت بیشتر خیرین به نیازهای معلولین ، حمایت مسولین استان از بهزیستی ، پیگیری مشکل اشتغال معلولین خصوصا نابینایان و اعتماد متقابل بیشتر بین تشکلهای معلولین و بهزیستی را درخواست کردند.

در پایان این مراسم از سازمان امور مالیاتی ، اداره کل گمرکات ، شرکت غله و خدمات بازرگانی ، شرکت آب و فاضلاب و سازمان برنامه بودجه استان قم بعنوان دستگاههای برتر در امر مناسب سازی و همچنین جمعی از معلولین موفق در عرصه های ورزشی ، تحصیلی و شغلی و تعدادی از والدین معلولین با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

کد خبر 10953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد