نشست تخصصی نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان و ایوانکی با مدیر کل و مسئولین اداره کل بهزیستی استان سمنان

توجه به توانمند سازی مددجویان در شرایط کنونی جامعه از رسالتهای بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان در چهارمین روز از هفته معلولین  برنامه های هفته معلولین در شهرستان گرمسار اجرا شد.
نشست تخصصی نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان ، مدیرکل ، معاون توانبخشی ، معاون توسعه پیشگیری و رئیس اداره پذیرش و هماهنگی گروه هدف اداره کل بهزیستی استان سمنان با مدیران و صاحب امتیازان مراکز توانبخشی شهرستان گرمسارو بازدید اشتغال مددجویی ، شرکت در جشن روز جهانی معلولین در مرکز شبانه روزی آل یاسین و بازدید از شرکت میهن یدک از برنامه های هفته معلولین در شهرستان گرمسار بود.
دکتر کاتب نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و فعالیتهای اداره کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت:نگاه مجلس شورا ی اسلامی به بحث معلولین و نیازمندان و اقشار محروم جامعه نگاه انسانی است و مجلس در خصوص قانون حمایت از معلولین و خدمات ارائه شده به این قشر از جامعه تلاش می کند.
دکتر کاتب در اشاره به شرایط اقتصادی کنونی جامعه توانمند سازی اقشار محروم و معلولین را در بحث اشتغال از مهم ترین رسالتهای بهزیستی دانست و تصریح کرد: توجه به شرایط اقلیمی و بومی هر منطقه و محل سکونت می توان گامهای موثری  در جهت خودکفایی  و اشتغال مددجویان و اقشار محروم  برداشت
در ادامه علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان از توجه و حمایتهای دکتر کاتب  در خصوص  توجه و حمایت از فعالیتهای  اداره کل بهزیستی استان سمنان تقدیر و تشکر کرد.
ایزدپور با تبریک روز جهانی معلولین در دوازدهم آذرماه گزارشی از عملکرد این اداره کل درحوزه توانبخشی ارائه داد و بیان داشت :اداره کل بهزیستی استان سمنان با بیش از ۱۲۰۰۰ معلول شناسایی شده تحت حمایت این اداره کل  خدمات تخصصی حمایتی و نگهدار ی ارائه می دهد.
ایزدپور ادامه داد:در حال حاضر ۴۰ مرکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان شامل مراکز نگهداری حمایتی به مددجویان خدمات می دهند.
وی گفت: حضور و مشارکت فعال معلولین در جامعه از رویکردها سازمان بهزیستی است و بهزیستی استان سمنان در جشنواره شهید رجایی با پیگیری در خصوص مناسب سازی و تغییر  مبلمان شهری همواره مطالبه گر حقوق معلولین عزیز است.
مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان کسب رتبه دوم اداره کل بهزیستی استان سمنان بر حسب ۳۱ استان به جهت جلب رضایت ارباب رجوع را از افتخارات این اداره کل  دانست .

پس از برگزاری نشست تخصصی مدیرکل و هیات همراه با مدیران مراکز توانبخشی شهرستان علیرصا ایزدپور به اتفاق معاونین در مرکز ال یاسین حضور یافته و در جشن روز جهانی معلولین شرکت کرده و از نمایشگاه توانمند سازی معلولین بازدید را انجام دادند در ادامه حضور مدیرکل و هیات همراه در شهرستان گرمسار ایزدپور از کارخانه  میهن یدک گرمسار بازدیدی را انجام داد و در جلسه ای به مدت سه ساعت راههای همکاری  و ایجاد اشتغال مددجویی با بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت و راهنمایی لازم و روشهای همکاری بخش خصوصی با بهزیستی استان توضیح داده شد .

 

کد خبر 10943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد