پیام هفته معلولین

به مناسبت فرا رسیدن دوازدهم آذر ماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت، دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پیامی را صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل متن این پیام به شرح زیر  است:

دوازدهم آذر ماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت فرصتی است گرانبها تا با نگاهی واقع بینانه و نقادانه، کارنامه خود را در فراگیرسازی خدمات برای افراد دارای معلولیت مرور نماییم. دولت تدبیر و امید از نخستین روزهای فعالیت خود، حمایت همه جانبه از افراد دارای معلولیت و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان را مورد توجه قرار داده است که ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در امور معلولان و تلاش برای حل مشکلات این عزیزان از آن جمله است و ابلاغ مصوبه هیأت وزیران در امور معلولان و تلاش برای تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان از بارزترین اقداماتی است که در این رابطه صورت گرفته است.

دولت تدبیر و امید تلاش می کند تا با تأمین منابع اعتباری قانون حمایت از حقوق معلولان بستر مناسبی را جهت عملی ساختن مفاد این قانون مهیا نماید.

تلاش­های دولت در احیا حقوق معلولان و بهره گیری از توانمندی­های آنان، تنها زمانی از اثربخشی لازم برخوردار خواهد بود که مورد حمایت نهادهای نظارتی و قانونگذاری قرار گیرد. لذا از نمایندگان محترم خانه ملت و مسئولان محترم قوه قضائیه نیز انتظار می رود تا با نگاهی نقادانه، عملکرد نهادهای مختلف در تحقق مفاد قوانین مرتبط با معلولان را رصد نموده و با تقویت اهرم­های نظارتی خود، امکان اجرای صحیح این قوانین را فراهم سازند تا در نتیجه این همگرایی ملی، تلفیق اجتماعی معلولان و رفع تبعیض های فراروی ایشان در سایه سار عدالت و فرهنگ اسلامی بیش از پیش فراهم شود.

کد خبر 10920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد