پیام تبریک مدیر کل بهزیستی استان قزوین به مناسبت ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین

علیرضا وارثی " مدیر کل بهزیستی استان قزوین به مناسبت فرارسیدن ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین پیامی به شرح ذیل صادر کرد :

بسم الله الرحمن الرحیم

افراد دارای معلولیت موهبتی الهی هستند تا انسانیت را در زمین خلق نمایند.

سال هاست که شعار "معلولیت مانع پیشرفت نیست" را در تمام جسم و روح خود زمزمه می کنیم و این تغییر ذهن را مدیون کسانی هستیم که با اراده و همت والایشان توانمندی هایشان را برخ کشیدند و نشان دادند معلولیت محدودیت نیست بلکه چهره ای بازشناخته از هنر واستعداد است در قالب روح بلند این عزیزان.

معلولین می توانند از سد مشکلات عبور نمایند ونباید از نظر دور داشت که، مشکلات بسیاری چه به لحاظ مالی و چه به لحاظ محدودیت هایی که یک فرد معلول با آن مواجه است وجود دارد و این محدودیت ها برای یک فرد معلول بسیار بیشتر است اما آنها ثابت کردند که می توانند از سد مشکلات عبور نمایند بشرطی که فضای مناسب و زیرساخت های مورد نیاز آنان را ما مسئولین فراهم نمائیم.

بنده احقاق حقوق توانخواهان را هم تراز با افراد سالم جامعه میدانم و حقوق برابر شرعا و اخلاقا در این رابطه باید رعایت گردد.

ما باید به یک فرهنگ و درک بالایی در خصوص پذیرش توانمندی های افراد دارای معلولیت برسیم و چشم و گوش شنواوبینایی برای بیان مشکلات شان باشیم شاید آنان در بخشی از اعضا فیزیکی بدن شان دچار نقص عضو هستند اما در بکار گیری دیگر اعضای سالم خود توانایی هایی دارند که انسان را به تحیر وا میدارند که باید به این بخش ها قوت بیشتری بخشید.

مطالبه گری حق قانونی توانخواه است که مطالبه گر حقوق خویش باشد و منِ مسئول موظف به رسیدگی مطالبه قانونی وی می باشم و باید موانع پیش روی آنان را برداریم.

معلولان، به حق مصداق بارز حکمت و رحمت کردگارند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده است، به رحمت درهای بیشمار دیگری به توانمندی شان افزاشته شده است و چنانچه این حکمت و رحمت را به نیکی دریابیم، می بینیم که این جامعه است که محتاج معلولان است و نیازمند حضور پر معنای ایشان، نه برعکس.

پس بدین فرصت مغتنم فرا روی، این روز محترم را به معلولان توانمند ایران اسلامی بخصوص  معلولین استان قزوین و همچنین معلولین شاغل در سازمان بهزیستی تبریک گفته و شرکت پر برکت این عزیزان در عرصه های مهم اجتماعی را ارج می نهیم.

کد خبر 10915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد