پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر "وحید قبادی‌دانا" معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پیامی ۱۲ آذر روز جهانی افراد دارای معلولیت را گرامی داشت.

متن پیام به شرح ذیل است:

به نام پروردگاری که انسان را شور زیستن داد و به وی آموخت که از محدودیت ها نهراسد بلکه آن را آزمونی الهی برای خودشکوفایی قلمداد کند. امروز روز جهانی افراد دارای معلولیت است، روزی متعلق به عزیزانی که با تلاش مضاعف و همت بلند خویش بر محدودیت جسمی خود غلبه کرده اند تا اثبات کنند که معلولیت ناتوانی نیست.

سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی پیگیری حقوق معلولان، علاوه بر گسترش خدمات تخصصی توانبخشی و حمایتی مورد نیاز ایشان، همواره در تلاش است با نظارت، بر حسن اجرای قوانین موجود در این خصوص و تعاملات بین بخشی شرایط احیاء و ارتقاء حقوق افراد دارای معلولیت فراهم نماید، زیرا توانمندسازی این افراد تنها در بستر جامعه و با مشارکت نهادهای تصمیم ساز و بخش های اجرایی امکان پذیر است.

امروزه تکریم معلولان، به عنوان یک وظیفه بشردوستانه مبنای بسیاری از جنبش های جهانی قرار گرفته است و ما نیز به تبعیت از اصول عدالت محور نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توجه خاص به آموزه های دینی – اسلامی تلاش می کنیم تا با انعکاس مسائل و مطالبات افراد دارای معلولیت به نوبه خود در برابرسازی فرصت های اجتماعی برای آنان سهیم باشیم. چنانکه مشارکت سازمان بهزیستی در بازنگری و تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان تشکل های معلولان و تشکیل کمیته های تخصصی مشترک با بسیاری از وزارتخانه ها و سازمان ها، اعم از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، مسکن و شهرسازی و شهرداری ها جهت توسعه دسترسی آسان معلولان به خدمات شهری را می توان به عنوان بخشی از این تلاش ها برشمرد.

متولیان امور معلولان بر این واقعیت تأکید دارند که رفع تبعیض های فراروی افراد دارای معلولیت، نه تنها یک وظیفه شرعی و انسانی محسوب می شود بلکه در پیشبرد اهداف توسعه کشور نیز ضرورتی انکارناپذیر است. معلولان جامعه ما به واقع ثابت نموده اند که در صورت برخورداری از فرصت های برابر با سایر افراد، بیش از سایرین در اثبات توانمندی های خویش تلاش می کنند. تحت چنین شرایطی بهره گیری از قابلیت های ارزنده آنان در عرصه های قانون گذاری، مدیریت، آموزش، صنعت و فرهنگ می تواند ضمن ارتقاء منزلت اجتماعی آنها، حرکت جامعه را در مسیر چشم اندازهای توسعه تسریع نماید.

امید است در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، فرصتی مغتنم در حمایت از تولید و سرمایه ملی به شمار می رود، بتوانیم با همیاری بخش های اجرایی و نظارتی و بخش غیر دولتی و مؤسسات خیریه و تشکل های صنفی معلولین ره توشه صعود به بلندای بالندگی را برای عزیزان معلول فراهم نماییم.

دکتر وحید قبادی دانا

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور

کد خبر 10901

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =