نشست خبری سرپرست بهزیستی مازندران با اصحاب رسانه برگزار شد

به مناسبت فرارسیدن روز جهانی معلولین دکتر باقری سرپرست بهزیستی مازندران به همراه کلیه معاونین نشست خبری با اصحاب رسانه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر باقری احقاق حقوق جامعه هدف بهزیستی را یکی از اهداف مشترک با رسانه ها عنوان کرد و گفت: روز جهانی معلولین فرصتیست مغتنم تا حساسیت عمومی  نسبت به محدودیت ها و همچنین توانمندیهای معلولین در جهت حضور فعال آنها در سطح جامعه برانگیخته شود.

وی بهزیستی را تنها متولی امور معلولین در کشور دانست و با اشاره به گذر ده سال از تصویب قانون جامع حمایت از معلولین افزود: ضروریست تا تمامی دستگاه های ذیربط همت ویژه ای برای اجرایی شدن قانون جامع حمایت از معلولین بکار گیرند و با اجرایی کردن تغییراتی که طی این چند سال در این قانون لحاظ شده شرایط حضور حداکثری معلولین در جامعه و سهولت در دسترسی پذیری به امکانات موجود را فراهم کنند.

وی با اشاره به مشوق های جدیدی که در قانون جامع حمایت از معلولین برای کارفرمایان بخش خصوصی درنظر گرفته شده است اذعان کرد: کارفرمایانی که در محل کسب و کار  خود افراد دارای معلولیت را بکارگیری کنند بر اساس ماده 12 قانون حمایت از معلولین  از پرداخت حق بیمه آنها معاف هستند.

باقری با بیان اینکه وعده دولت برای افزایش یارانه ها محقق شده است یادآور شد : علاوه بر پرداخت هزینه کمک معیشتی به تمامی مددجویان بهزیستی بعد از افزایش قیمت بنزین، مقرر شد تا هزینه پرستاری معلولین ضایعه نخاعی به ازای هر نفر از 180 هزار تومان به 554 هزار تومان افزایش پیدا کند.

سرپرست بهزیستی مازندران با اشاره به افزایش 20 درصدی یارانه مراکز شبانه روزی نگهداری از معلولین در ماه گذشته خاطرنشان کرد: 2924 معلول تحت پوشش بهزیستی در 66 مرکز روزانه خدمات دریافت میکنند که علاوه بر مستمری و یارانه ماهیانه ، کمک هزینه معیشتی از محل افزایش قیمت بنزین را دریافت نموده اند.

وی سیاست کلی بهزیستی را ارائه بسته های حمایتی و فعالیت های توانبخشی برای معلولین در منزل دانست و خاطرنشان کرد: از مجموع 58810 معلول تحت پوشش بهزیستی 36 هزار نفر مستمری دریافت میکنند که از این تعداد 1632 معلول در 26 مرکز شبانه روزی در سراسر استان  خدمات دریافت میکنند.

باقری حضور فعال معلولین در جامعه را شرط وجود جامعه بانشاط توصیف کرد و با تاکید بر رعایت مناسب سازی اماکن و معابر عمومی تصریح کرد: ضروریست تا طبق قانون تمامی  دستگاه های دولتی و غیرانتفاعی 3 درصد از نیروهای استخدامی خود را به معلولین توانمند اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز گرامیداشت هفته معلولین 65 واحد مسکونی در سطح استان مازندران به مددجویان بهزیستی واگذار شده است، افزود: از مجموع این واحدهای مسکونی 12 واحد متعلق به خانواده دارای 2 معلول و 53 واحد هم مربوط به خانواده تک معلول و زنان سرپرست خانوار بوده است که تحویل  داده شد.

کد خبر 10877

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد