نیازمند همت همه مسئولان هستیم

روزنامه نسیم - دوشنبه - ۱۳۹۸/۹/۱۱

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در استان که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، گفت: ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مستمری بگیر هستند.

دکتر حسین نحوی نژاد روز گذشته  در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان که بمناسبت روز جهانی معلولین برگزار شد، با بیان اینکه ۹ تا ۱۵ آذر هفته ملی و روز جهانی معلولین نامگذاری شده است، اظهار کرد: ارتقا و مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار شعار این هفته نامگذاری شده است.

وی گسترش بیماری های غیر واگیر را از آسیب ها و مشکلات امروز کشور دانست و افزود: دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و ... از بیماری های غیرواگیری هستند که شیوع شان در جامعه در مقایسه با بیماری های واگیر گسترش بیشتری دارد.

فعال بودن ۹ مرکز مشاوره ژنتیک در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه ۹مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعال است، گفت: سه هزار نفر از زوجین از خدمات ژنتیکی و مشاوره ای این مراکز در استان بهره منده شده اند.

نحوی نژاد با انتقاد از اینکه مشارکت افراد معلول در جامعه کم است افزود: برای توسعه اقتصادی باید افراد ناتوان هم مورد توجه قرار گیرند.

وی با اشاره به قانون حمایت از معلولان ادامه داد: این قانون ۵۰ ماده دارد و همه ابعاد زندگی معلولان را در بر می گیرد. این قانون از اردیبهشت ۹۶ ابلاغ و تلاش همه جانبه برای اجرای آن انجام گرفت.

۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی مستمری بگیر هستند

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به شناسایی ۴۶ هزار خانوار دارای معلول در استان که نیاز به خدمات توانبخشی دارند، گفت: ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان مستمری بگیر هستند.

دکتر نحوی نژاد با بیان اینکه گیلان ۳۷ مرکز نگهداری شبانه روزی از معلولین، سالمندان و بیماران روانی دارد، افزود: ۲۱۰۰ نفر در این مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی فعالیت ۳۳ مرکز روزانه و ارائه خدمات به هزار نفر، فعال بودن پنج مرکز مبتنی بر خانواده و ۱۸ مرکز ویزیت در منزل و ارائه خدمت به ۸۰۰ نفر و ... را از خدمات بهزیستی به افراد تحت پوشش عنوان کرد.

انتقاد از عدم مناسب‌سازی اماکن عمومی در گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان  در ادامه با انتقاد از عدم مناسب‌سازی اماکن عمومی در گیلان گفت: یکی از اصلی ترین حقوق افراد دارای معلولیت وجود فضاهای مناسب برای تردد راحت و بدون دغدغه است که شرایط را برای فعالیت آنان فراهم می‌سازد.

دکتر نحوی نژاد افزود : مناسب‌سازی اماکن عمومی در گیلان به نسبت میانگین ۳۰ درصدی کشوری، ۲۴ درصد است که با توجه به وجود ۳۰۰ هزار سالمند و افزایش جمعیت سالمندی و به تبع آن معلولیت، نیازمند همت همه مسئولان در مناسب‌سازی به‌ویژه شهر رشت هستیم.

پرداخت یارانه حمایت معیشتی به حساب مددجویان بهزیستی گیلان

سید اسماعیل ابراهیم موسوی جانشین معاون توانبخشی بهزیستی گیلان نیز در این نشست افزود: این معاونت بدنبال آن است تا میزان مشارکت حداکثری مددجویان تحت پوشش را در جامعه را ارتقا دهد.

وی از پرداخت یارانه حمایت معیشتی به حساب مددجویان بهزیستی استان خبر داد و گفت: تمام مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کمک معیشتی را دریافت کرده‌اند.

ابراهیم موسوی با اشاره به دریافت حق پرستاری تمام معلولان تحت پوشش بهزیستی خاطرنشان کرد: مددجویان تحت پوشش بهزیستی ماهانه ۱۶۰ تا ۵۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کنند.

کد خبر 10867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد