مراقبت از سالمند بر نگهداری ترجیح دارد

شورای سالمندان با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اعضاء شورای اسلامی شهر کرمان، نماینده معاونت بهداشت و جمعی از اعضای کمیته های سه گانه در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان به نقل از بهزیستی شهرستان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل با قدردانی از اعضا شورای سالمندی که با اقدامات مناسب به دست آوردن رتبه برتر کشوری شورای سالمندان را باعث شدند ، بر نقش راهبردی شواری سالمندان در اجرای برنامه های سند راهبردی به عنوان اولین گام این شورا تاکید کرد .

ایشان مدیریت شورای سالمندی را با استفاده از دانش روز و تربیت افراد آگاه به مسائل سالمندی از گام دومی توصیف کرد که شورای سالمندان باید با جدیت آن را پیگیری کند .
وی با شرح  سیاست های دبیرخانه شورای سالمندی اظهار داشت : نگهداری در منزل که منجر به محکم شدن بنیان خانواده می شود ، اصلی است که باید در شورای سالمندی به آن پرداخته شود .
صادق زاده با توصیف تفاوت های بین نگهداری و مراقبت از سالمندان افزود : مراقبت از سالمند یک رتبه از نگهداری سالمند بالاتر است و برآن ترجیح دارد چراکه فرد مراقب باید دارای تجربه و تواناییهای کافی در این زمینه باشد . بنابراین مراقبت از سالمند شغل نیست بلکه عشق است . همانگونه که سالمند امروز به عنوان پدر و مادر در گذشته با عشق از فرزندان مراقبت کردند .

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی بر نقش  انجمن صنفی بازنشستگی کشوری و لشکری و استفاده از ظرفیت این بخش ها در پیگیری امور سالمندان تاکید کرد وگفت : اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آمادگی همکاری برای تربیت مراقبین سالمند و همچنین کاریابی برای تربیت شدگان را از طریق عقد تفاهم دارد.

کد خبر 10866

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد