بازدید مسئولان سازمان بهزیستی از مهدکودکی که کودکان دارای معلولیت را پذیرش می کند

در سومین روز از هفته گرامی داشت روز جهانی افراد دارای معلولیت، "دکتر محمد نفریه معاون امور توانبخشی" سازمان بهزیستی کشور، "دکترحبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی" سازمان بهزیستی کشور، "دکتر کاظم نظم ده مدیرکل بهزیستی استان تهران" و "سعید بابایی مدیرکل امورکودکان و نوجوانان" سازمان بهزیستی کشور از مهد کودک نارنجی در شهر تهران بازدید کردند.

به  گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دکتر محمد نفریه در بازید از  این  مهد کودک که درحال حاضر  ۱۵ کودک  دارای معلولیت  و مبتلا  به  عارضه  اوتیسم را پذیرش  کرده  است گفت : نحوه برخورد و شناسایی نیازهای این کودکان به آموزش مهارتهای خاص نیازمند است که این رفتار نیز شکل ویژه ای از مناسب سازی به شمار می رود و در پذیرش این کودکان باید به بهره مندی مهد کودک از پرسنل ماهر و آموزش دیده توجه کرد.

وی با اشاره به حضور کودکان با نیازهای ویژه در این مهد کودک، افزود:تلفیق این کودکان در جامعه و حضور آنان در کنار کودکان عادی، از اهداف توانبخشی است که کارکردی دو جانبه دارد.

به اعتقادنفریه، فرهنگ نگهداری و حضور این کودکان در مهدهای کودک، هم برای خود این کودکان مفید است که خود را هم سطح دیگر فرزندان جامعه بالا می کشند و هم جامعه را آشنا و آماده پذیرش این کودکان و درک هر چه بیشتر شرایط ویژه آنها می کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی در ادامه  بیان  داشت : رسیدن به این فرهنگ و پذیرش خودجوش این کودکان در یک مهد عادی جای تقدیر و تشکر  و دیده شدن دارد و البته به الگو سازی و تعریف استاندارها و مفاهیم نیاز داریم.

وی اظهار امیدواری کرد :جامعه به جایی برسد که در تمامی مهدهای کودک این پذیرش صورت گیرد و به جایی برسیم که مراکز خاص پذیرش این کودکان(که به نوعی به جداسازی این افراد از جامعه دامن می زند) به کلی تغییر کاربری دهد.

در پایان این مراسم از مدیر و مربیان این مهد کودک با اهدای لوح تقدیر، قدر دانی شد.

کد خبر 10853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =