ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار"

در طی هفته گرامیداشت معلولان (9 لغایت 15 آذرماه) خدمات مختلف کلینیک های توانبخشی روزانه (فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی شنایی و گفتار درمانی به صورت رایگان انجام می گیرد.

" روز جهانی افراد دارای معلولیت گرامی باد"

"ارتقاء مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار"

12 آذرماه(برابر 3 دسامبر) روز جهانی افراد دارای معلولیت، همچون گذشته فرصتی را برای متولیان رفاه، سلامت و تأمین اجتماعی این عزیزان فراهم می آورد تا ضمن تکریم و بزرگداشت این مناسبت، توانمندی ها، ظرفیت ها و همچنین مسائل و مشکلات این عزیزان و انتظارات برحق آنها را در سطح جامعه منعکس نمایند و ضرورت اصلاح نگرش های نا متناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت مورد توجه قرار گیرد.

لذا در راستای آگاهسازی آحاد جامعه خصوصأ مسؤولین محترم دستگاهها اجرایی و ادارات مبنی بر باور به توانمندی افراد دارای معلولیت و انعکاس استعداد ها و توانمندی این عزیزان  برنامه های مختلف فرهنگی  با همکاری ادارات مرتبط با موضوع از جمله صدا و سیما ، استانداری ، فرمانداری ها ،آموزش و پرورش استثنایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شهرداری ها، ورزش ، امور جوانان و ... برنامه ریزی  گردید.

در این برنامه ها  متناسب با فرهنگ بومی و منطقه های هر شهرستان ووضعیت جوی ضمن اجرای برنامه های مختلف  فرهنگی از جمله اجرای مسابقات ورزشی خاص معلولان و برنامه های هنری  از معلولین موفق در عرصه های مختلف ، همچنین از برخی از خانواده های تحت پوشش که از معلولین شدید و خیلی شدید در خانه مراقبت می کنند تجلیل و قدردانی بعمل می آید.

اجرای برنامه های مختلف اطلاع رسانی از جمله مصاحبه با اصحاب رسانه و مطبوعات و نشریه های محلی، حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری، هماهنگی برای برگزاری کنفرانس خبری  با حضور مدیرکل و معاون امور توانبخشی بهزیستی و معلولان نخبه در برنامه های صدا و سیما  نیز مد نظر می باشد.  

همچنین در طی هفته گرامیداشت این مناسبت(9 لغایت 15 آذرماه)  بهره مندی خانواده های تحت پوشش از خدمات مختلف کلینیک های توانبخشی روزانه (فیزیوتراپی، کاردرمانی، شنوایی شنایی و گفتار درمانی  رایگان  صورت می گیرد.
 

کد خبر 10839

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد