در رسانه/بیش از ۱۳ هزار توانخواه تحت پوشش بهزیستی استان ایلام هستند

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بیش از 13 هزار توانخواه که ناتوانی جسمی و حرکتی هستند، تحت پوشش بهزیستی استان ایلام هستند.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: ۱۳ هزار و ۹۷۶ هزار توانخواه در ایلام مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که ناتوانی جسمی و حرکتی بیشترین نوع معلولیت در استان را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: سهم مردان از معلولیت در ایلام بیشتر از زنان است به‌طوری که از مجموع معلولان استان ۵ هزار و۶۱۳ نفر زن و ۸ هزار و ۳۶۳ نفر مرد هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام بیان کرد: هم‌اکنون ۶ مرکز شبانه‌روزی در این استان فعال است که از این تعداد، ۲ مرکز شبانه‌روزی سالمندان، ۲ مرکز معلولین ذهنی و ۲ مرکز معلولان روانی است.

وی عنوان کرد: در این مراکز شبانه‌روزی ۴۰۰ معلول نگهداری می‌شود.

همتی تصریح کرد: حمایت از تحصیل معلولان در تمام مقاطع، حمایت‏‌های مختلف اجتماعی در راستای توانمندسازی آنها از جمله خدماتی هستند که این حوزه به معلولان ارائه داده و می‏‌دهد.

وی ادامه داد: همزمان با گرامیداشت هفته معلولان(۹لغایت ۱۵آذرماه) کلیه خدمات توانبخشی کلینیک جامع توانبخشی شهر ایلام از امروز تا پایان هفته به عموم مردم رایگان ارائه می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: این خدمات شامل کار درمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و … است.

انتهای پیام/

کد خبر 10835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد