برگزاری سومین کمیته استانی غربالگری شنوایی نوزادان

سومین کمیته استانی غربالگری شنوایی نوزادان استان هرمزگان با حضور مدیر کل ، معاون پیشگیری و توانبخشی بهزیستی استان ، اعضای کمیته استانی و نمایندگان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در سومین نشست این کمیته در سال 98 که با دستور کار بررسی مسائل و مشکلات اجرایی برنامه شنوایی در شهرستان های جاسک و بشاگرد برگزار شد ، روسای ادارات بهزیستی و مراکز بهداشت و همچنین مجریان غربالگری شنوایی شهرستان های جاسک و بشاگرد نیز حضور داشتند .

معاون پیشگیری بهزیستی استان در این نشست ، ضمن ارائه گزارش عملکرد از نحوه اجرای این برنامه ، به تشریح وضعیت این دو شهرستان که از میانگین استانی کمتر بود پرداخت .

سامیه جهانشاهی با تاکید بر این نکته که بهترین زمان و مکان برای انجام غربال در زایشگاه ها می باشد ،  گفت : در راستای تحقق این مهم ، صدور گواهی ترخیص بیمارستان باید منوط به انجام غربالگری شنوایی نوزاد باشد.

وی اذعان داشت : قریب 80 درصد موالید در سال 1398 در استان مورد غربال شنوایی قرار گرفته اند.

اختصاص یک دستگاه غربال شنوایی به بخش لیردف جاسک ، ارائه خدمات رایگان غربال شنوایی به مراجعین ناتوان در پرداخت تعرفه های دولتی و اعزام تیم سیاری به مناطق صعب العبور دور از مرکز شهرستان بشاگرد برای انجام غربال شنوایی نوزادان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی بخشی از مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 10831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد