امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک با شبکه توسعه اجتماعی رسالت/ ایجاد کسب و کار خرد برای جامعه هدف بهزیستی

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین امضاء تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌ما بین سازمان بهزیستی کشور و بانک قرض‌الحسنه رسالت با بیان اینکه این شبکه حرکتی سیستماتیک با الگوی توسعه‌ای بومی‌شده است، گفت: در این همکاری برای زنان سرپرست خانوار و جامعه معلولان کسب و کار خرد ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، تفاهمنامه همکاری مشترک فی‌ما بین سازمان بهزیستی کشور و بانک قرض‌الحسنه رسالت درخصوص اعطا تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در بخش کارفرمایی و خوداشتغالی در قالب وجوه اداره‌شده و تسهیلات تکلیفی قانون بودجه ویژه جامعه هدف بهزیستی در سطح کشور به امضاء دکتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و «محمدحسین حسین‌زاده» رئیس دبیرخانه راهبری شبکه توسعه اجتماعی رسالت رسید.

دکتر «وحید قبادی‌دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه شبکه توسعه اجتماعی رسالت حرکتی سیستماتیک با الگوی توسعه‌ای بومی‌شده است، عنوان کرد: این مهم با شبکه‌های کسب و کار شرق نیز متفاوت است؛ لذا می‌توانیم همکاری نزدیک‌تری در حوزه فعالیت‌های بهزیستی بالاخص اشتغال با توجه به نمونه‌های عینی شبکه توسعه اجتماعی رسالت داشته باشیم و برای زنان سرپرست خانوار و جامعه معلولان کسب و کار خرد ایجاد کنیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: این فعالیت در قالب جهادی شکل گرفته است و تجربه این چنین فعالیتی را بهزیستی در طرح CBR تجربه کرده است چنانکه اهالی مناطق روستایی متولی همیاری، همراهی و یا حتی راهبری می‌شوند؛ امیدواریم انعقاد این تفاهمنامه آغازی برای تداوم همکاری‌های بیشتر باشد و تمامی ظرفیت‌های موجود در حوزه مشارکت‌های مردمی بهزیستی برای رسیدن به این مهم آماده است.

در ادامه «محمدحسین حسین‌زاده» رئیس دبیرخانه راهبری شبکه توسعه اجتماعی رسالت با بیان اینکه شهرت ما به بانک قرض‌الحسنه رسالت است، گفت: بعد از گذشت ۲ دهه سیستم بانک قرض‌الحسنه رسالت ارتقاء یافته و چندبعدی شده است که مالی یکی از ابعاد فعالیت ماست.

رئیس دبیرخانه راهبری شبکه توسعه اجتماعی رسالت با تاکید بر معرفی و شناخت آحاد جامعه از فعالیت این شبکه، تصریح کرد: ساختار ما توسعه‌گر است و رسالت ما بهبود سبک زندگی از طریق همیاری اجتماعی و رویکرد ما تولید رد شهرهای کوچک و مصرف در شهرهای بزرگ است.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر شبکه توسعه اجتماعی رسالت ۱۲ هزار کانون همیاری اجتماعی عضو دارد، یادآور شد: در کانون‌های سطح کشور همه مددجویان بهزیستی فارغ از نقص و محدودیت‌هایشان همیار محسوب می‌شوند، استعدادیابی مهارت‌افزایی می‌شوند و یاد می‌گیرند که چگونه تجارت الکترونیکی کنند.

یادآوری می‌شود، «ذوالفقار یزدان‌مهر» معاون مشارکت‌های مردمی، موسسات، توانمندسازی و امور مجلس بهزیستی کشور، «احمدرضا شجیعی» معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان بهزیستی کشور، «رضا دهقان» مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولان بانک قرض‌الحسنه رسالت در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 10824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =