افزایش مبلغ کمک‌های بلاعوض به ۶۰ میلیون تومان برای خانوارهای متقاضی مسکن/ ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار پشت‌نوبت دریافت مسکن

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین واگذاری یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی مددجویی با بیان اینکه ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار متقاضی دریافت مسکن هستند، گفت: مبلغ کمک‌های بلاعوض از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون افزایش پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «وحید قبادی دانا» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین واگذاری یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی مددجویی در دومین روز از هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از ابتدای فعالیت بهزیستی تاکنون ۱۱۶ هزار واحد مسکونی تسهیل شده تا در اختیار مددجویان قرار گیرد که حدود ۸۰ هزار واحد در دولت تدبیر و امید بوده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار متقاضی دریافت مسکن هستند، افزود: امروز یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی در ۲۶ استان کشور به طور همزمان واگذار شد که از این تعداد ۳۶۳ واحد مربوط به خانوارهای دارای چند معلول و ۶۹۴ خانوار تک‌معلول و سرپرست خانوار بود.

وی با بیان اینکه بهزیستی از سال ۹۴ با رایزنی‌هایی که با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن‌ساز و سپاه پاسداران انجام داده است، ادامه داد: در این تفاهم  ۱۴ هزار خانوار خانوار نیازمند مسکن احصاء شد که ۷ هزار واحد مسکونی واگذار و ۶ هزار واحد در دست احداث است.

دکتر قبادی دانا با بیان اینکه یکهزار خانوار در نوبت دریافت مسکن قرار داشتند، اذعان کرد: ۳ هزار خانوار دیگر هم که دارای معلولیت شدید یا دو معلول در خانواده هستند، شناسایی شده‌اند که در مجموع ۴ هزار خانوار در صف دریافت مسکن قرار گرفتند؛ لذا تفاهمنامه را تداوم بخشیدیم تا بتوانیم این تعدا افراد را در نوبت دریافت مسکن قرار دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تغییرات قیمت مصالح ساختمانی، تصریح کرد: مبلغ کمک‌های بلاعوض از ۳۰ میلیون تومان به ۶۰ میلیون افزایش پیدا کرد که از سوی بهزیستی، بنیاد مستضعفان بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن‌ساز پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌هایی که توانایی تامین مسکن را نداشتند زمین در اختیارشان قرار گرفته است، گفت: برای تامین سایر پروژه‌های مسکن قرارداد ۲۰ هزار واحد مسکونی با بنیاد مسکن، ۵ هزار واحد مسکونی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و ۵ هزار واحد مسکونی با بسیج سازندگی منعقد شد اما نگرانی ما برای خانوارهایی است که به دلیل معلولیت در دهک‌های پایین درآمدی قرار دارند؛ لذا در قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد مسکن مقرر شد هر کدام به ترتیب ۱۵ هزار واحد و ۲۰ هزار واحد را تامین اعتبار کنند.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به واگذاری یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی، ادامه داد: برای ساخت این واحدها ۹۵ میلیارد تومان هزینه شده که بخشی از آن از کمک‌های بلاعوض تامین شده است و از حق انشعابات آب و برق و فاضلاب رایگان و  همچنین تسهیلات ارزان قیمت بهره‌مند هستند. 

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با برنامه‌ریزی بتوانیم ۴۳ هزار فرد دارای معلولیت سرپرست خانوار را خانه‌دار کنیم.

یادآوری می‌شود، در آیین واگذاری یکهزار و ۵۷ واحد مسکونی مددجویی در ارتباط مجازی استان‌های گیلان با ۲۱ واحد، استان آذربایجان شرقی با ۲۳ واحد، استان خراسان جنوبی با ۹ واحد، استان مازندران با ۶۵ واحد، استان لرستان با ۱۰۳ واحد، استان کردستان با ۱۸ واحد، استان خراسان شمالی با ۹۰ واحد، استان مرکزی با ۲۷ واحد، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۵ واحد، استان کرمان با ۶۲ واحد به صورت نمادین همزمان با دیگر استان‌ها منازل را به خانوارهای دوعضو معلول، تک معلول و زنان سرپرست خانوار واگذار کردند.

کد خبر 10814

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =