63 درصد معلولان استان مرد هستند

صبح امروز « سید مسعود حسینی نسب» سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت ابراز داشت: دو هزارو ۳۳۷ خانوار دارای دو معلول و بیشتر در استان تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، سید مسعود حسینی نسب صبح امروز در نشست مطبوعاتی مدیر کل و معاون توانبخشی بهزیستی و مسئولین انجمن های معلولین استان با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت، ابراز داشت: 63 درصد از معلولان تحت پوشش بهزیستی استان مرد و 37 درصد زن هستند.
وی افزود: دو هزارو ۳۳۷ خانوار دارای دو معلول و بیشتر در استان تحت پوشش بهزیستی هستند. 
چهار هزار و 431 معلول در مراکز روزانه بهزیستی
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به تعداد معلولان تحت پوشش بهزیستی بر اساس نوع معلولیت شان گفت: 125 مرکز به صورت روزانه و 109 مرکز به صورت شبانه روزی در سطح استان به معلولان خدمات نگهداری و مراقبتی در مرکز و منزل ارائه می کنند.
حسینی نسب افزود: در مراکز شبانه روزی استان به یک هزار و 379 سالمند، 800 بیمار اعصاب و روان و یک هزار و 600  معلول ذهنی و جسمی حرکتی که در مجموع سه هزار و 779 نفر می شوند، خدمات شبانه روزی ارائه می شود و در مراکز روزانه چهار هزار و 431  نفر خدمات دریافت می کنند.
یک هزار و ۶۰۰ نقطه و ساختمان اداری در سطح استان مناسب سازی شده است
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان اصفهان درخصوص موضوع مناسب سازی معابر گفت: مناسب سازی دستگاه ها و ادارات در جشنواره شهید رجائی ۳۰ امتیاز دارد. در این راستا در طول سال ۹۷ و ۹۸ یک هزار و ۶۰۰ نقطه و ساختمان اداری در سطح استان مناسب سازی شده است که اطلاعات آنها به استانداری اعلام شده است و بر اساس همین اطلاعات، دستگاه ها در جشنواره شهید رجایی در زمینه مناسب سازی ارزیابی می شوند.
 

کد خبر 10808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد