تضمین دسترسی معلولین برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن تشریح برنامه های هفته معلولین اظهار نمود : معلولان باید فرصت یابند تا استعدادهای خلاّق هنری و فکری خود را رشد داده و آن را نه تنها برای منافع خود، بلکه برای غنی سازی جامعه به کار گیرند و باید دسترسی آنان برای مشارکت در فعالیت های فرهنگی تضمین شود.

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: با توجه به اینکه اجرای برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی ویژه معلولان و فراهم سازی زمینه حضور فعال آنان در جامعه حائز اهمیت است ، یکی از رویکردهای بهزیستی رسیدگی به دغدغه‌ها، مشکلات و مسائل معلولان است که بر این اساس با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با همت معلولان نسبت به شناسایی نیازهای این قشر از جامعه اقدام شده است.

امینی بیان نمود : 12 آذرماه روز جهانی معلولان همچون سال‌های گذشته فرصتی را برای متولیان رفاه و سلامت این عزیزان فراهم می‌آورد تا ضمن تکریم و بزرگداشت این مناسبت توانمندی، ظرفیت‌ها ی افراد معلول و انتظارات بر حق آنها را در سطح جامعه منعکس نمایند و ضرورت اصلاح نگرش‌ها نامناسب حاکم بر جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: امسال نیز بهزیستی استان مرکزی همچون سنوات قبل از برنامه‌های خلاقانه و اثرگذار متناسب با شرایط بومی استان حول محور شعار امسال مبنی بر « ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر،عادلانه و پایدار » و تصویب قانون حمایت از حقوق معلولین را طی یک هفته اجرا خواهد کرد.

این مقام مسئول هدف از تعیین این روز را ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت های مختلف و افزایش آگاهی هایی بوده ‌است که می ‌بایست از مسئله پیوستن افراد معلول در تمامی جنبه ‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی منتج شود.

ایشان در پایان خاطر نشان نمود : برگزاری گردهمایی در سطح استان و شهرستانها با حضور گروههای مختلف معلولان ، فرهیختگان ، هنرمندان و خیرین و مسئولین ، برگزاری نمایشگاه توانمندیهای معلولین در استان ، برنامه ریزی جهت بازدید مسئولان  استان از مراکز توانبخشی و منازل مددجویان ، تقدیر از کارمندان معلول ، هماهنگی با مسئولین ذیربط جهت  رایگان شدن تردد معلولین با اتوبوس های حمل ونقل درون شهری از برنامه های این اداره کل در سطح استان میباشد.

کد خبر 10792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد