گزارشی درباره نوزاد فروشی در تهران نداشتیم

سرپرست بهزیستی استان تهران گفت: بیش از ۹۹ درصد از افرادی که کودکی را به فرزندی قبول می‌کنند فرآیند ثبت نام را طی می‌کنند و تاکنون گزارشی درباره نوزاد فروشی در تهران نداشتیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، کاظم نظم‌ده، درباره فروش نوزاد در تهران اظهار کرد: فروش نوزاد در تهران تاکنون گزارش نشده است فقط ممکن است پدر و مادری بدون اطلاع سازمان بهزیستی به صورت پنهانی فرزند خود را بفروشند.

وی افزود: در سازمان بهزیستی تهران فرزندخواندگی فرآیند کاملی را دنبال می‌کند و افرادی که متقاضی فرزندخواندگی هستند در مطالعات قرار می‌گیرند و پس از بررسی سلامت روحی روانی، سلامت اجتماعی و اقتصادی اگر مورد تایید قرار گرفتند با نظارت کامل، بچه به آنها تعلق می‌گیرد.

سرپرست بهزیستی استان تهران ادامه داد: بیش از ۹۹ درصد از کسانی که فرزند می‌خواهند فرآیند فرزندخواندگی را می‌گذرانند و در یک درصد آن ممکن است فرزند خود را بفروشند که آماری و یا اطلاعاتی در مورد آن در سازمان بهزیستی وجود ندارد.

نظم‌ده افزود: بیش از ۹۹ درصد فرزندخواندگی مسیر خود را می‌گذراند و آن یک درصد فروش نوزاد هم در سازمان آماری وجود ندارد و هر کسی آمار و یا اطلاعاتی دهد طی مستندات قطعا به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

وی گفت: بهزیستی استان تهران با توجه به حجم فعالیتها و از نظر کیفی بیش از یک پنجم جایگاهی در سازمان بهزیستی کشور دارد بر همین اساس منابع آن کم است.

منبع: آنا

کد خبر 10781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد