۹۵درصد مددجویان بهزیستی قزوین از کمک معیشتی دولت بهره مند شدند

بسته کمک معیشتی دولت در هفته گذشته به حساب ۹۵ درصد جامعه مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان قزوین واریز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین مدیرکل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن هفته معلولان برگزار شد افزود: البته در ماده۲۸  قانون جامع حمایت از معلولان نیز برای معلولان شدید و خیلی شدید منابعی جهت کمک معیشتی در حال پیش بینی است که در کنار مستمری آنها پرداخت شود.
علیرضا وارثی افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۷۰۰ معلول تحت پوشش بهزیستی در سطح استان قزوین قرار دارند.
وی اضافه کرد: بهزیستی علاوه بر حمایت ها از این جمعیت در زمینه مسکن، اشتغال و توانمندسازی و پرداخت مستمری در زمینه پیشگیری از معلولیت هم طرح های غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک را در سنین صفر تا ۶ سال انجام می‌دهد.
وارثی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان در ۳۴ ماده گفت: سال گذشته ۱۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در کشور برای اجرای این قانون و سال جاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پیش بینی شد که عملا تخصیص نیافت اما بهزیستی از طریق منابع داخلی خود توانست حدود ۶۰ درصد این قانون را اجرا کند.

وی اظهار داشت: در بند الف ماده یک این قانون مبنی بر تشخیص معلولیت، در استان قزوین با شناسایی ۷۶۵۰ معلول به مددجویان سازمان اضافه شد.

وارثی یادآور شد: ماده ۲ این قانون موضوع مناسب سازی  را دنبال می کند که استان قزوین در ارزیابی مناسب سازی در سطح کشور از استان‌های برتر بوده است.
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی ۳۰ امتیاز برای مناسب سازی در نظر گرفته شده که امسال ۱۱ دستگاه در این زمینه موفق عمل کرده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین بر اساسماده ۱۱ این قانون تسهیلات چهار درصدی اشتغال به میزان ۵۰۰ میلیون ریال به مددجویان این سازمان پرداخت می‌شود که امسال ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای قزوین پیش‌بینی شد که تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال آن پرداخت و متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: تعهد و اشتغال مددجویان بهزیستی قزوین در سال جاری ۶۷۰ نفر بوده که تاکنون برای ۴۰۳ نفر انجام شده است.
وارثی افزود: کارفرمایان در ازای به کار گیری معلولان تا سقف ۷۰ میلیون ریال هزینه جبران ارتقای کارایی معلولان را دریافت می‌کنند.

کد خبر 10779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد