هزینه پانسمان زخم بستر هر معلول ضایعه نخاعی ۲۰ میلیون ریال است

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: هر معلول ضایعه‌ نخاعی در استان ماهانه حدودا نیازمند ۲۰ میلیون ریال برای پانسمان زخم بستر نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین راحله جاتن در نشست خبری که به مناسبت هفته معلولان برگزار شد ، تأمین حق پرستاری معلولان ضایعه نخاعی را یکی از دیگر خدمات این اداره کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۴۳۲ معلول ضایعه نخاعی در استان تحت پوشش این اداره کل قرار دارند که علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه، وسایل بهداشتی مورد نیاز نیز به آنها ارایه می‌شود.
وی اضافه کرد: هر سال  بین۲۵ تا ۳۰ نفر  به علت تصادفات رانندگی و سوانح دیگر به جامعه معلولان ضایعه نخاعی افزوده می‌شود.
جاتن با اشاره به مشکلات زخم بستر این معلولان و هزینه‌های گران قیمت پانسمان آنها ادامه داد: سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال برای هزینه پانسمان این معلولان اختصاص یافت اما این مبالغ جوابگوی هزینه‌ها نیست.
وی گفت: در این خصوص از ابتدای امسال تاکنون شورای شهر قزوین ۱۸۰ میلیون ریال برای ۶ معلول دریافت کرده‌ایم.
جاتن از برگزاری دوره توانمندسازی معلولان ضایعه نخاعی خبر داد و افزود: این دوره ها ابتدا در قزوین برای ۲۰ نفر و سپس سایر شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: بهزیستی قزوین در حال حاضر ۳۳ مرکز نگهداری و توانبخشی ویژه معلولان ذهنی، جسمی حرکتی، بیماران روان مزمن، سالمندان، ویزیت در منزل، خانه های کوچک معلولان  ذهنی خفیف و مرکز مراقبت در منزل است که ۹۱۱ نفر در آنها مراقبت می‌شوند.
جاتن یادآور شد: همچنین ۲۴ مرکز روزانه توانبخشی نیز در استان فعال است که ۶۳۰ نفر از اعضای تحت پوشش آن یارانه می‌گیرند و ماهانه ۳ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال یارانه از سوی بهزیستی به این مراکز روزانه پرداخت می‌شود.
جاتن گفت: در سال جاری مناسب سازی خودرو و منزل برای تعداد ۶۵ معلول، پرداخت هزینه درمان ۵۸ بیمار مبتلا به فنیل کتونوری، معافیت سربازی برای ۸۰ معلول، تشخیص معلولیت ۱۹۰۰ نفر در کمیسیون تشخیص معلولیت را از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین افزود: امسال همچنین کمک هزینه کاشت حلزون برای ۱۰۰ کودک ناشنوا ۳۰ میلیون ریال به ازای هر نفر پرداخت شد.

کد خبر 10778

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد