حق پرستاری 387 معلول ضایعه نخاعی ایلام مساوی شد

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به افزایش دو و نیم برابری حق پرستاری ویژه معلولان ضایعه نخاعی در این استان گفت: با تصویب این پرداخت از این پس تمامی این معلولان حق پرستاری بصورت مساوی دریافت می کنند.

زهرا همتی روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: پیش از این حق پرستاری ماهانه این معلولان اعم از ضایعه نخاعی گردنی، سینه ای و کمری بین یک میلیون و 800هزار ریال تا دو میلیون و 200 هزار ریال متغیر بود که به رقم پنج میلیون و 540هزار ریال در ماه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله از افزایش این حق پرستاری از آبان ماه اعمال و به حساب این افراد واریز شد، افزود: تمامی معلولان ضایعه نخاعی این استان به تعداد 387 نفر مشمول افزایش حق پرستاری بصورت مساوی شده اند.

مدیر کل بهزیستی ایلام با ذکر اینکه این حق پرستاری نخستین پرداخت از محل تخصیص ردیف ۱۳۱۵۱۰ بودجه قانون معلولان است، از پیگیری رییس سازمان کشور برای تحقق این موضوع تقدیر کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این هزینه معیشتی نیز به میزان یک میلیون و 200هزار ریال برای یک نفره تا یک میلیون و 600هزار ریال برای خانواده پنج نفره در ماه است که به سه دهک پایین درآمدی معلولان شدید و خیلی شدید تعلق و از محل بودجه قانون حمایت از معلولین هر سه ماه یکبار پرداخت می شود.

14هزار معلول در استان ایلام زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 10764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد