هفته معلولین را با رنگ و بوی مهارت و فنی حرفه ای آغاز کردیم

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در اولین دوره مسابقات مهارت ویژه افراد دارای معلولیت 164 نفر در چهار گروه ذهنی، جسمی، ناشنوایی و نابینایی در مرکز توانیابان مشهد به رقابت می پردازند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، دکتر حمیدرضا پوریوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت برگزاری نخستین دوره مسابقات مهارتی معلولین در مرکز فنی حرفه ای توانیابان برگزار شد اظهارداشت: از آنجایی که شعارهفته معلولین ارتقای افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایداراست لذا هفته معلولین را با رنگ و بوی مهارت و فنی حرفه ای آغاز کردیم و در این هفته شاهد رویداد بزرگی برای جامعه معلولین هستیم.

وی افزود: همکاری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی و اداره کل فنی حرفه ای خراسان رضوی منجر به رویدادی برای ۱۶۴نفر از فرزندان خوب بهزیستی شد تا بتوانند از این طریق به رقابت بپردازند و توانایی ها و مهارت های خود را به رخ بکشند.در اولین دوره مسابقات آزاد مهارت ویژه افراد دارای معلولیت شاهد حضور افراد معلول فرهیخته و هنرمندی هستیم که به خاطر توانایی و مهارتشان در مسابقات حضور پیدا کرده اند.

پوریوسف تصریح کرد: ارتقای سطح توانمندی افراد دارای معلولیت،شناسایی افراد با مهارت بالا برای آماده شدن جهت مسابقات ملی مهارت،افزایش  مشارکت اجتماعی، بالابردن عزت نفس و اعتماد به نفس،آگاه سازی جامعه در خصوص توانمندی افراد دارای معلولیت،تاکید بر حقوق مشخص اجتماعی افراد از جمله اهداف نخستین دوره مسابقات آزاد مهارت ویژه افراد دارای معلولیت است. 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان این مطلب که امیدواریم برگزاری نخستین دوره مسابقات آزاد مهارتی معلولین باعث فرهنگسازی شود گفت: امیدواریم سال اینده این مسابقات با کیفیت بالاتری و در سطخ ملی و بین المللی برگزار شود. هرچند امسال با وجود منطقه ای بودن این مسابقات اما 16 نفر از کردستان و 22 نفر از سایر شهرستان های خراسان نظیر شیروان، چناران، تربت حیدریه، قوچان نیز شرکت کردند و 134 نفر نیز از شهر مشهد در این رویداد مهارتی معلولین حصور دارند.

پوریوسف عنوان کرد: مسابقات مهارتی هر ساله برگزار می شود و با تعاملی که صورت گرفت امسال شاهد حضور معلولین نیز در این مسابقات هستیم تا بتوانند توانایی های خود را به نمایش و رقابت بگذارند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در 4 گروه و در سه رشته مهارتی برگزار می شود گفت: چهار گروه  ذهنی، جسمی، ناشنوایی و نابینایی در این مسابقات حضور دارند که در سه رشته گلیم بافی، چرم دوزی ، icdl  به مدت دو روز به رقابت می پردازند.

پوریوسف با بیان این مطلب که خیرین بخشی از هزینه های اجرا و جوایز مسابقات مهارتی را برعهده گرفته اند افزود: به نفرات اول تا سوم هر رشته مهارتی به ترتیب یک میلیون تومان، 700 هزار تومان و 500 هزار تومان اهدا می شود .

کد خبر 10763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد