ارائه خدمات 73 مرکز روزانه توانبخشی در استان یزد به افراد دارای معلولیت

73 مرکز روزانه توانبخشی در استان به افراد دارای معلولیت خدمات توانبخشی، آموزشی، پزشکی، اجتماعی و حرفه ای ارائه می دهند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان این مطلب گفت: از این تعداد 18 مرکز حرفه آموزی  بالای 15 سال دختر و پسر، 12 کارگاه تولیدی، 8 مرکز آموزشی توانبخشی معلولین جسمی حرکتی، 17 مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان، 4 مرکز آموزشی توانبخشی بیماران روانی مزمن به صورت روزانه خدمات می دهند.

وی افزود: 3 مرکز خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا، یک مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا، 6 مرکز آموزشی توانبخشی ذهنی زیر 15 سال، 3 مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم و یک مرکز روزانه آموزشی توانبخشی چند معلولیتی نیز در استان به افراد دارای معلولیت خدمات می دهند.

علی محمد عطابخش  در خصوص وسایل کمک توانبخشی و توانپزشکی به معلولین گفت: از ابتدای ساجاری 1920 نفر از افراد دارای معلولیت با توجه به نیاز و شرایط موجود وسایل کمک توانبخشی، توانپزشکی و بهداشتی از قبیل ویلچر، تخت، مانکی بار، واکر تعادلی چرخدار، سمعک و... دریافت کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت 29 مرکز ویزیت در منزل و 12 مرکز توانبخشی مبتنی بر خانواده در استان گفت: این مراکز تاکنون به 1359 نفر به صورت ویزیت در منزل و به 500 نفر  در قالب مراکز توانبخشی مبتنی بر خانواده خدمات داده اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد به اشاره به پرداخت هزینه ایاب و ذهاب افراد دارای معلولیت گفت: سال گذشته تعداد 715 نفر از معلولین هزینه ایاب و  ذهاب جهت مراجعه به مراکز درمانی و توانبخشی، اشتغال، اردوهای زیارتی و سیاحتی، آموزش و دریافت خدمات از مراکز روزانه توانبخشی دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه مراقبت و پرستاری معلولین ضایعه نخاعی با هزینه های زیادی همراه است گفت: به همین منظور بهزیستی با تصویت هیئت دولت کمک هزینه حق پرستاری به این معولین پرداخت می کند و در حال حاضر 593 نفر از این کمک هزینه بهره مند شده اند.

کد خبر 10760

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد