به جان ارزندگان شهر خدمت کنیم

پیروز حناچی شهردار تهران در همایش روز جهانی دارای معلولیت که در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: تا زمانی که زانوی خودم را جراحی نکرده بودم نمی دانستم یک دست انداز ۱۰ سانتی متری کف خیابان چه معنایی دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل به نقل از ایرنا ،وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: کشورمان جنگ را تجربه کرده و همین امر باعث شده تعداد معلولان و کسانی که نمی توانند درست حرکت کنند بیشتر شود.

شهردار تهران تصریح کرد: به اندازه کافی و به اندازه نیاز به موضوع مناسب سازی توجه نکرده ایم و نتوانسته ایم گام خوبی برداریم.

وی تاکید کرد: من کمتر دیده ام که اساتید معماری در دانشگاه به موضوع بهسازی و توجه به ساخت و سازها برای معلولان توجه کنند و این را از شاگردان خود بخواهند.

حناچی خاطرنشان کرد: این دانشجویانی که امروز با نیازهای معلولان آشنا نشده اند فردا می شوند مهندسین ناظر و طراحان و پیمانکاران و آنوقت دیگر نمی توان از آنها توقع توجه به این موضوع را داشته باشیم.

به گفته وی؛ در سال ۸۳ قانون حمایت از معلولین در کشورمان تصویب شد و در سال ۸۸ به عضویت کنوانسیون جهانی معلولین پیوستیم.

شهردار تهران افزود: ۱۵ درصد جمعیت جهانی دارای معلولیت هستند و بیش از یک میلیون جمعیت کشورمان معلول هستند که به این جمعیت سالانه ۵۰ هزار نفر در کشورمان افزایش می یابد.

کد خبر 10756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =