رونمایی از دو بسته آموزشی«  فیلم های آموزشی فعالیتهای روزمره زندگی برای افراد دارای معلولیت» و «بتا بهزیست»

دکتر وحید قبادی دانارییس سازمان بهزیستی کشوردرنخستین روز از گرامیداشت افراد دارای معلولیت، ازدوبسته آموزشی (بسته آموزشی فعالیت های روزمره زندگی ویژه افراد دارای آسیب نخاعی)وبسته بتا بهزیست( توانبخشی اتیسم بهزیستی) رونمایی کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل،در بسته آموزشی «فعالیت های روزمره زندگی ویژه افراد دارای آسیب نخاعی»،نحوه استفاده از وسایل کمک توانبخشی به افراد دارای معلولیت و خانواده های آنان با هدف افزایش سطح استقلال و مهارت های خود مراقبتی آموزش داده می شود.
با توجه به گسترش و تنوع تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی و لزوم  آموزش در خصوص نحوه استفاده از این محصولات به افراد دارای معلولیت،به ویژه افراد آسیب دیده نخاعی و خانواده های آنان مداخلات بهنگام و آموزش های تخصصی ضروری است.

لذا این مجموعه به همت انجمن آسیب نخاعی تهران و با حمایت  و هدایت حرفه ای نیروهای تخصصی سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده است تا در اختیار افراد دارای معلولیت در اقصی نقاط کشور قرار گیرد.  

رونمایی از بسته بتا بهزیسته

مچنین بسته توانبخشی اتیسم سازمان بهزیستی کشور ،شامل فیلم دوره های آموزشی حضوری اجرا شده توسط سازمان بهزیستی برای کارکنان مراکز غیر دولتی به میزان بیش از ۵۰هزار نفر/ ساعت ، در زمینه های علائم و نشانگان اتیسم،غربالگری و تشخیص،مداخلات مرکز محور (TEACCH،ABA،تعامل همه جانبه،مداخلات حسی،بازی درمانی)،بلوغ و ورود به بزرگسالی است که توسط معاونت توانبخشی بهزیستی کشور و با همکاری توانبخشی استان البرز،در قالب ۹حلقهDVD تدوین شده  و در اختیار مراکز روزانه آموزشی توانبخشی اختلال طیف اتیسم  (تابع سازمان بهزیستی)قرار می گیرد . 

کد خبر 10751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =