کارگاه کاهش آسیب وپیشگیری از  HIVبه میزبانی اداره کل بهزیستی گیلان برگزار می گردد

کارگاه کاهش آسیب و پیشگیری از HIVبه میزبانی بهزیستی استان گیلان و با حضور کارشناسان سازمان بهزیستی وکارکنان مراکز غیر دولتی از استان های آذربایجان شرقی ، گلستان ، خراسان شمالی ، قم ، اردبیل ، کردستان ، زنجان ، قزوین و سمنان در تاریخ 18 لغایت 20 آذرماه در محل کادوس رشت برگزار می گردد.

دکتر فرحناز نوبخت معاون امور پیشگیری عنوان کرد : این کارگاه منطقه ایی و با حمایت مالی صندوق جهانی مبارزه با ایدز وبا همکاری سازمان بهزیستی برگزار خواهد شد که حدود 40 نفر از کارشناسان از استانهای مختلف شرکت خواهند نمود ودر پایان برای شرکت کنندگان گواهی آموزشی صادر خواهد گردید.

وی افزود : با توجه به اینکه آموزش کارشناسان می تواند در جهت ارتقاء سطح سلامت جامعه و کنترل بیماری های ناشی از اعتیاد به ویژه ایدز موثر واقع شود در این کارگاه سه روزه  در خصوص آموزش های لازم در خصوص رویکرد نوین آموزش اچ آی وی ، مروری بر توصیه تست اچ آی وی ،مروری بر فرم های الکترونیک ثبت خدمات وگزارش دهی ،اصول کاهش آسیب ،هپاتیت ، سل ،بیماری های آمیزشی و ... ارائه می شود.

شایان ذکر است این استان دارای 3 مرکز گذری (DIC) کاهش آسیب اعتیاد که دو مرکز در شهرستان رشت و یک مرکزدرتالش ودو مرکز شلتر (پناهگاه شبانه ) در شهرستان تالش وانزلی وهمچنین دو مرکز موبایل سنتر در شهرستان رشت ولاهیجان می باشددر تمام این مراکز به افرادی که دارای رفتارهای پرخطر می باشند ضمن آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از انتقال وسرایت بیماریهای عفونی و مقاربتی ، بسته های بهداشتی که شامل سرنگ وسرسوزن وکاندوم نیزداده می شود ودر استان گیلان 83 درصد از مبتلایان به بیماری ایدز از آقایان و17 درصد آنان خانم ها می باشند که از این تعداد 57 درصد تزریقی و38 درصد از طریق جنسی مبتلا شده اند .

کد خبر 10730

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد