اختلالات روانی باید به موقع درمان شوند

زنجان | مدیر بهزیستی شهرستان زنجان از مدیران و مربیان مهدهای کودک تحت نظارت بهزیستی خواست با بررسی دقیق نسبت به شناسایی اختلالات و مشکلات روانی کودکان جهت درمان در زمانی کوتاه اقدام کنند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان زنجان رزاق منافی پیشگیری رشد مدارانه را یک سرمایه‌گذاری پایدار و دراز مدت  عنوان کردکه  می‌تواند از خردسالی سنگ بنای برنامه‌های پیشگیرانه را برای کل عمر یک انسان در جامعه نهادینه کند.
وی  در دوره آموزشی پیشگیری رشد مدار ویژه مدیران و مربیان مهدها ی کودک  اظهار کرد : اگر آسیبها در زمان مناسب شناسایی، کنترل و مهار نشود الگوی آنها در فرد پیچیده‌تر خواهد شد و درمان آن به سختی صورت می گیرد، پس بهترین زمان برای شناسایی اختلالات و زمینه های آسیب در دوران تحصیل و شکل گیری شخصیت در این دوره است.
وی تصریح کرد : یکی از زمینه های پیشگیری اجتماعی در مورد بزهکاری اطفال و نوجوانان پیشگیری رشد مدار است که هدف از آن مداخله در سنین مختلف رشد یک طفل به منظور پیشگیری از ارتکاب جرم در آینده است .
منافی عنوان کرد : اهدافی که از این کلاس‌های آموزشی دنبال می‌شود به منظور پیشگیری و آموزش مهارت‌ها به والدین بوده تا طی زمان به فرزندان خود آموزش دهند و مهم‌ترین اهداف آموزش‌های پیشگیری رشدمدار یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود رشد کودک (خود کنترلی، رشد اجتماعی، تحصیلی، هیجانی و رشد اخلاقی)، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود روابط خانوادگی، یادگیری مهارت‌های لازم برای بهبود به زیستی خود و آشنایی با خصوصیات و مشکلات رشد کودک بوده است و هدف غایی از این طرح شکوفایی فضایل اخلاقی و فضیلت جویی در خانواده است.
وی ادامه داد: امید می‌رود با اجرای پیشگیری رشد مدار بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که  کودکان در معرض آن هستند کاهش یابد.
وی گفت : قطعاً این نوع آموزه‌ها که از مهدکودک آغاز شده، در مدارس و دانشگاه‌ها و سایر نهادهای اجتماعی متناسب با فرآیند جامعه‌پذیری فرد تا آخرین ساعات عمرش ادامه می یابد .

کد خبر 10716

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد