اختصاص یک ردیف اعتباری خاص برای مناسب سازی فضای شهری در یزد

«سپنتا نیکنام» در پنجمین نشست مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کل کشور که حضور نمایندگان مناسب سازی استان‌های مختلف به میزبانی یزد برگزار شد، اظهار کرد: اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در این خصوص را از دیگر اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی یزد است.

 وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم تمام شورای‌های اسلامی با حمایت از بحث مناسب سازی این مهم را در کشور نهادینه کنند.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی یزد با اشاره به شدت مناسب سازی فضاهای عمومی در این شهر میراث جهانی خطاب به مسئولان ارشد سازمان بهزیستی کشور، گفت: یزد می‌تواند به عنوان پایلوت کشوری «شهر در دسترس» معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: در یزد اتفاق توجه به معولان که هر سال یک بار توسط اصحاب رسانه و برخی از مسئولان به منظور پاسداشت روز جهانی معلولین برگزار می‌شود، به جریانی منسجم و مستمر تبدیل شده است.

نیکنام افزود: طبق هماهنگی و برنامه‌ریزی انجام شده، اولین جلسات هر ماه کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر یزد به بحث معلولین و با حضور ناظرین معلولین اختصاص یافته است.

وی برگزاری اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین را از دیگر برنامه‌های شهرداری و شورای اسلامی یزد برای نهادینه کردن فرهنگ مناسب سازی دانست و گفت: نهادینه سازی فرهنگ توجه به حقوق معلولین و مناسب سازی معابر و فضاهای عمومی شهر یزد مهمترین هدف جشنواره معلولین است.

عضو شورای شهر یزد با بیان این که شهرداری و شورای اسلامی یزد برای تبدیل شدن به شهر دوستدار معلول نیازمند کمک و حمایت مسئولان کشوری دارند، گفت: با توجه به شدت مناسب سازی فضای شهری طی یک سال گذشته، به نظر می رسد یزد می‌تواند به عنوان پایلوت کشوری در بحث «شهر در دسترس» معرفی شود.

این مسئول راه‌اندازی تیم پایش در تمام مناطق شهر یزد را یکی دیگر از برنامه های انجام شده و در دستور کار دانست و گفت: مردم باید بدانند که قشر معلولین اگر در سطح شهر یزد کم دیده می‌شوند، به این معناست که متأسفانه آن طور که باید برای حضور آنها برنامه ریزی و اقدامی از سوی مسئولان انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که همدلی بین مسئولان هر اقدام سخت و بزرگی را آسان می‌کند، اظهار کرد: خوشبختانه این همدلی برای مناسب سازی فضای شهری در یزد به خوبی وجود دارد.

نیکنام با اشاره به دستاوردهای اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین در استان یزد، افزود: مناسب سازی ابنیه تاریخی، سرویس‌های بهداشتی و 15 دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی در یزد از جمله دستاوردهای این جشنواره برای معلولین است.

رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی یزد با بیان این که در حال حاضر 10 نقطه گردشگری این شهر میراث جهانی برای استفاده معلولین مناسب سازی و در حال بهسازی هستند، گفت: امیدواریم با برگزاری این چنین رویدادهایی بیش از پیش زیرساخت های تبدیل شدن یزد به شهر دوستدار معلول فراهم شوند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که یزد در حال حاضر با استانداردهای شهر دوستدار معلول فاصله دارد  گفت: ما سعی داریم با ایجاد زیرساخت های لازم شهر میراث جهانی یزد را به شهر دوستدار معلول در کشور تبدیل کنیم.

کد خبر 10695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد