‍ توانمند سازی باید شعار همه دستگاهها باشد

مدیر کل بهزیستی لرستان گفت: دغدغه واقعی ما توانمند سازی است که خروجی آن به یک اشتغال پایدار دست پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با رئیس مرکز آموزشهای عالی آزاد دانشگاه پیام نور استان با اشاره به این مطلب افزود: توانمندسازی باید استقلال مالی پشتوانه آن باشد چراکه بحث توانمند سازی  بسیار پیچیده و زمان بر است.

وی با بیان اینکه توانمندسازی به تنهایی از عهده یک سازمان برنمی آید، خاطر نشان کرد: یک مجموعه از عوامل محیطی دستگاههای دولتی و غیر دولتی بایستی در کنار هم قرار بگیرند تا یک توانمند سازی به مفهوم واقعی خودش شکل بگیرد.  

توکلی با اشاره به اینکه جامعه هدف بهزیستی اقشار آسیب پذیر هستند، افزود: بیشتر برنامه هایی که بویژه در سالهای اخیر در سازمان بهزیستی داشته ایم، تغییر رویکرد سازمان از مسیر حمایت به مسیر توانمند سازی بوده است.

مدیر کل بهزیستی لرستان اظهار کرد: پایه اشتغال، توانمند سازی است یعنی هر کدام از اقشار جامعه ی هدف ما بتوانند به اشتغال پایدار دست پیدا کنند و از عنوان مستمر بگیر دستگاههای حمایتی خارج شوند، باعث اعتماد بنفس وعزت نفس بیشتر آنها خواهد شد.

توکلی افزود: در این راستا برنامه های خاصی از جمله؛ آموزش مهارتها، آماده سازی شغلی و وامهای اشتغال برای جامعه هدف و حمایت از کسانی که طرح وپروژه اشتغال دارند را در دستور کار داریم.

وی خاطر نشان ساخت: سالیانه مبالغی بابت تحصیل جامعه هدف، جهت راه یابی به دانشگاه پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی لرستان بابیان اینکه تحصیلات آکادمیک صرفاً منجر به ایجاد شغل نمی شود، افزود: فارغ التحصیلان ما فاقد مهارت کافی هستند و با وارد شدن به بازار کار و علی رغم تلاشهای زیادی که انجام می گیرد منجر به شغل پایدار نمی شود.

توکلی خاطر نشان کرد: درصددیم جامعه هدف را به سمت کارآفرینی هدایت کنیم و این توانایی ذهنی خاصی را می طلبد در صورتی که بیشتر مراجعان ما راغب هستند وارد سیستم دولتی شوند.

کد خبر 10693

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد