زمینه‌سازی برای خدمت‌رسانی الگوهای جهادی به جامعه هدف بهزیستی فراهم شود

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در سومین جلسه شورای راهبردی حوزه مقاومت بسیج (هیئت اندیشه‌ورز) با تاکید بر تقویت موضوع راهیان نور و الگوهای جهادی، گفت: زمینه‌سازی برای خدمت‌رسانی الگوهای جهادی به جامعه هدف بهزیستی فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، دکتر «وحید قبادی‌دانا» همزمان با گرامیداشت هفته بسیج در سومین جلسه شورای راهبردی حوزه مقاومت بسیج (هیئت اندیشه‌ورز) بسیج را شجره طیبه‌ای عنوان کرد که بنیان آن را امام خمینی(ره) رهبر انقلابی بنا نهاده و با خون شهداء آبیاری شده است، گفت: ما از نعمت امنیت در کشور برخورداریم و باید قدردان محافظان وطن باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه جوان‌ها به بسیج و دفاع از کیان انقلاب گرایش دارند، ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری بسیج یک افتخار و ارزش است که باید اخلاص، اخلاق و روحیه ایثار، گذشت و فداکاری را در ما بسیجیان حفظ کند.

وی ادامه داد: در شرایط امروز که با جنگ نرم مواجه هستیم بسیج باید شرایط را براساس بصیرت‌افزایی تبیین کند و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی پیش‌قدم در شفافیت که منشاء پیشگیری از فساد است باشد؛ این در حالی است که در حوزه‌های پیشگیری، توانبخشی، توانمندسازی و حتی سلامت اجتماعی بسیج نقش موثری ایفا می‌کند.

قبادی‌دانا با تاکید بر تقویت موضوع راهیان نور و الگوهای جهادی، اذعان کرد: حضور جوانان و مردم در مناطق عملیاتی جنوب و غرب می‌تواند تقویت‌کننده روحیه جهادی و یادآور شرایط ۸ سال دفاع مقدس باشد؛ لذا هرچه سرمایه‌گذاری شود بسیار مفید فایده خواهد بود.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، ادامه داد: الگوهای جهادی باید سازماندهی‌شده به جامعه هدف بهزیستی خدمت کنند لذا باید زمینه‌سازی صورت گیرد. همچنین در موضوع آسیب‌های اجتماعی که دغدغه مقام معظم رهبری است نیز باید با استفاده از ظرفیت‌های موجود داخلی و خارجی سازمانی در راستای تحقق اهداف و کاهش آسیب اجتماعی قدم برداریم.

وی با اشاره به افزودن ۱۸۷ هزار فرد دارای معلولیت به دریافت‌کنندگان کمک هزینه معیشت(مستمری) با بعد خانوار، افزود: ۷ هزار میلیارد تومان مصوبه تبصره ۱۴ قانون بودجه که به مددجویان دستگاه های حمایتی تعلق می‌گیرد، با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته به ۸۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و خوشبختانه سهم مددجویان بهزیستی نیز از ۲۴ درصد به ۳۳درصد رسید.

قبادی‌دانا، تصریح کرد: همچنین امیدواریم یارانه بیش از ۱۰۰۰ مرکز نگهداری شبانه روزی معلولان، سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی را که برای هر فرد تقریبا ۷۷۰ هزار تومان پرداخت شده است را به ۹۲۰ تومان افزایش دهیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان به تصویب چهار آئین‌نامه در حوزه توانمندسازی و اشتغال مددجویان تحت پوشش در هیئت وزیران اشاره کرد و یادآور شد: این آئین‌نامه‌ها ۱۲ آذر همزمان با روز جهانی معلولان توسط رئیس جمهور ابلاغ می‌شود.

کد خبر 10677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =