تاکید بر راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری و فرهنگسازی در حوزه پیشگیری از ایدز در کشور

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور بر راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری و فرهنگسازی در حوزه ایدز در کشور تاکید کرد و گفت: باید مسئله بیماری ایدز از یک مسئله امنیتی به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود تا بتوان در حوزه مبارزه و پیشگیری ایدز گام‌های موثر برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از چهارمحال و بختیاری، "مجید رضازاده" معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی در کمیته SIP شهرستان لردگان، با تاکید بر اینکه آموزش در حوزه پیشگیری و درمان ایدز در سطح جامعه کمرنگ است، گفت: اطلاع.رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و معتمدان محلی باید در جامعه افزایش یابد. 

وی گفت: در حوزه ایدز باید در سه بخش اطلاع‌رسانی و پیشگیری و مراقبت فعالیت انجام شود.

وی، اظهار داشت: در حوزه آموزش در کشور در حوزه مقابله و پیشگیری و همچنین درمان بیماری ایدز جای کار بسیار زیاد است.

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه حمایت اجتماعی از مبتلایان بر عهده دستگاه‌های اجتماعی، بهزیستی، وزارت رفاه و کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی است، افزود: بهزیستی به عنوان دستگاه متولی خدمات اجتماعی به آسیب‌دیدگان در ارایه خدمات مشاوره و حمایت‌های اجتماعی به این قشر فعالیت می‌کند.

وی به راه‌اندازی کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری و ارایه اموزش و فرهنگسازی در حوزه پیشگیری از ایدز در کشور تاکید کرد و گفت: باید مسئله بیماری ایدز از یک مسئله امنیتی به یک مسئله اجتماعی تبدیل شود تا بتوان در حوزه مبارزه و پیشگیری ایدز گام‌های موثر برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر نهاد ریاست جمهوری در خصوص حمایت از مبتلایان ویروس ایدز در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان، افزود: برقراری مستمری بیکاری مبتلایان و خرید تضمینی محصولات کشاورزی از خواسته مردم و مبتلایان که تصویب شده است.

رضازاده، افزود: پرداخت هزینه مستقیم و غیرمستقیم این بیماری به مبتلایان از سوی وزارت بهداشت،استقرار یک مرکز درمانی و یک ون آمبولانس و حمایت روانی و مشاوره به جامعه هدف از مصوبات دیگر در راستای حمایت است.

کد خبر 10659

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =