بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در کشور است

معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حوزه بیماری ایدز در روستای چنار محمودی شهرستان لردگان حمایت اجتماعی از مبتلایان و جامعه هدف بهزیستی و افراد در معرض خطر به عهده بهزیستی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از چهارمحال و بختیاری، "مجید رضازاده" به افتتاح پایگاه جامع خدمات اجتماعی در روستای چنار محمودی اشاره کرد و گفت: این مرکز در راستای ارائه  خدمات مشاوره ای و خدمات حوزه اجتماعی با همکاری مردم فعال شده است.‌

به گفته وی، خدمات قابل ارائه در این مرکز و همچنین سازمان بهزیستی به دو دسته تقسیم می شود که برخی خدمات به همه افراد مبتلا و برخی خدمات خاص افراد مبتلا تحت پوشش بهزیستی ارائه می شود.

وی اظهار داشت: مابقی افراد که نیازمند به حمایت هستند به دستگاه های متولی دیگر از جمله کمیته امداد ارجاع داده می شوند.

وی با تاکید براینکه افراد به چه دلیلی به این ویروس مبتلا شدند، افزود : حمایت روانی و اجتماعی از مبتلایان از راههای مهم در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری است.

وی، گفت: این بیماری قابل انتقال از فعالیتهای اجتماعی و روز مره نیست و مبتلایان می توانند به راحتی با افراد ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

وی با تاکید براینکه  دارو، درمان و تشخیص برعهده وزارت بهداشت و خدمات مشاوره اجتماعی برعهده بهزیستی است افزود :فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از این بیماری یک اولویت است.

رضازاده، گفت: هم اکنون ۳۲ هزار نفر مبتلا به ویروس HIV در کشور شناسایی شده و یک و نیم  برابر این امار هنوز تشخیص داده نشده است.

وی گفت: بیماری ایدز یک بیماری است که علامت ندارد و افرادی که ریسک بیماری دارند از جمله تزریق ،رفتار پرخطر یا جراحی که نیاز به تزریق خون داشته باشد  باید برای تست HIV مراجعه کنند.

کد خبر 10657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد