کبودرآهنگ| معلولان بر اساس سطح معلولیت مستمری دریافت می‌کنند

رئیس بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ: معلولان تحت پوشش بهزیستی بر اساس سطح و نوع معلولیت مستمری دریافت می‌کنند.

«رضا جعفری نیکو » در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: معلولان تحت پوشش بهزیستی بر اساس سطح و نوع معلولیت مستمری دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کبودرآهنگ افزود:  برای ارائه مستمری ماهیانه به معلولان، سطح معلولیت در نظر گرفته می‌شود و از بین سطوح معلولیت، مستمری فقط به معلولان شدید تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: معلولان خفیف و متوسط شامل مستمری نمی‌شوند، مگردر صورت تایید مددکار اما خدماتی نظیر هزینه دانشگاه، زمین و هزینه آب، برق و گاز مصرفی را دریافت می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی کبودراهنگ بیان کرد: خانواده تمام معلولان انتظار دارند که بهزیستی به آن‌ها مستمری ماهیانه ارائه کند این در حالی است که با توجه قوانین موجود و تعداد معلولان تحت پوشش این تقاضا میسر نیست.

جعفری نیکو با اشاره به نحوه فعالیت واحد توان‌بخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در ارائه خدمات به معلولان گفت: با حضور تسهیلگران دیگر نیازی نیست که حتماً معلولان برای دریافت خدمات به اداره بهزیستی رجوع کنند درواقع تسهیلگران به‌عنوان رابط بین معلولان و بهزیستی، افرادی معتمد هستند که امور مربوط به معلولان را به عهده ‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: معلولان تحت پوشش بهزیستی شامل معلولان ذهنی، حرکتی، بینایی، شنوایی و بیماران اعصاب و روان هستند و طبقه‌بندی آن‌ها به سه گروه خفیف متوسط و شدید در نظر گرفته‌شده که برحسب آن خدمات‌رسانی نیز متفاوت است.

رئیس اداره بهزیستی کبوراهنگ بیان کرد: طبقه‌بندی معلولان برحسب شاخص بین‌المللی عملکرد (ICF) و با حضور کارشناس، ریاست اداره بهزیستی، پزشک معتمد سازمان در کمیسون پزشکی و فرد معلول مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 وی با اشاره به نحوه فعالیت اورژانس اجتماعی  کبودراهنگ و وضعیت رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی گفت: این مرکز که از سال ۹1 در شهرستان کبودراهنگ راه‌اندازی شده و با حضور تعدادی از کارشناسان ارشد خانواده و مشاوران به ساماندهی زنان آسیب‌دیده، کودکان، خشونت‌های خانگی، معلول آزاری و سالمند آزاری و... می‌پردازد.

رضا جعفری نیکو اظهار داشت: دراین مرکز با خط تلفن ۱۲۳ و حضور دو تیم سیار و متمرکز متشکل از مددکار، کارشناس و روانشناس به آسیب‌های اجتماعی پرداخته می‌شود.

کد خبر 10642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد