93 درصد وظایف سازمان به مردم واگذار شده است

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان برون سپاری امور به بخش خصوصی را استراتژی مهم بهزیستی ذکر کرد و یادآور شد : 93 درصد وظایف سازمان به مردم واگذار شده است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در نخستین گردهمایی خیران پرتو مهر یزدان در سالن همایش های کانون سهروردی زنجان با اشاره به اینکه سازمان تلاش می کند کمک های مردمی را هم جذب کند، گفت : در قانون تشکیل سازمان بهزیستی وظایفی با اتکا به مشارکت های مردمی تبیین شده است .

مدیر کل بهزیستی استان زنجان نیز در این مراسم با آرزوی توفیق برای تمام فرزندان بهزیستی، افزود: این عزیزان مایه افتخار و سرافرازی ما هستند.

محمد محمدی قیداری با تقدیر از عوامل موسسه خیریه پرتو مهر یزدان، ابراز کرد: دست خیران استان را می‌بوسم که به همت بلند آنان زنجان به شهر کریمان معروف شد.

این مسئول با بیان اینکه کنترل آسیب های اجتماعی از اولویتهای بهزیستی است ابراز کرد: ۵۰ درصد از فرزندان در شیرخوارگاه از معتادان هستند که خواهش داریم در این زمینه نیز خیران وارد شوند تا هم بتوانیم به خانواده این افراد و همچنین کودکان آنها کمک کنیم.

وی افزود: در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی، طلاق هم یکی از آسیب هایی است که موجب ورود این فرزندان به بهزیستی می شود.

محمدی یادآور شد: در پیشگیری از معلولیت ها اختلالات ژنتیکی را داریم که ۵۰ درصد از معلولیت ها ناشی از مسایل ژنتیکی است و طبق قوانین برنامه ششم انجام آزمایشات و مشاورات قبل از ازدواج اجباری شده که امید است عملیاتی شود که در این صورت ۵۰ درصد از معلولیت ها کاهش خواهد یافت.

وی بیان کرد: بهزیستی زنجان ۶۲۰ معلول و سالمند و روانی مزمن را به همت مردم نگهداری می کند و در سایر زمینه ها نیز مشکلات با کمک مردم قابل حل است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست سال مردم ۷ میلیارد تومان به مراکز مختلف بهزیستی کمک کردند، تصریح کرد: کمک خیرین فقط پول دادن نیست و بسیاری از متخصصان در حوزه پیشگیری در بهزیستی فعالیت دارندو در حال حاضر 330خیر295 کودک بی سرپرست و بدسرپرست را حمایت می کنند .

وی یادآور شد: اعتماد مردم به بهزیستی افزایش یافته که این اعتماد را می توان در افزایش چشمگیر کمک های مردمی به بهزیستی استنباط کرد و جای بسی خوشحالی است که این خیریه در بحث تخصصی در نگهداری از فرزندان سعی دارند این عزیزان را توانمند به جامعه تحویل دهند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون در قالب تشکل و موسسات خیریه در سطح استان مجوزهای لازم از سوی این اداره کل برای خدمات رسانی به گروه های هدف صادر شده است اما فرهنگ سازی و مشارکت ها جهت برطرف کردن مشکلات گروه های هدف اثر گذاری بهتری دارد.

کد خبر 10625

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد