۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) استان از سال گذشته تاکنون در زمینه همسرآزاری بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) استان از سال گذشته تاکنون در زمینه همسرآزاری بوده است.

معاون اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰ درصد تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ (اورژانس اجتماعی) استان از سال گذشته تاکنون در زمینه همسرآزاری بوده است.
جواد نجفی افزود: بخشی از تماس‌های برقرار شده با خط ۱۲۳ بهزیستی، استان مربوط آزار و اذیت است که شامل همسرآزاری، سالمند آزاری، کودک‌آزاری، معلول آزاری می‌شود که از سوی مردم، بستگان و یا خود فرد اطلاع‌رسانی می شود.

وی گفت: کارشناسان ۶ مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان پس از مطلع شدن، از هر نوع آزار علیه فرد به خصوص همسرآزاری و یا خشونت علیه زنان مشاوره تلفنی کمتر از ۲۰ دقیقه به فرد ارائه می‌دهند.

به گفته وی، فرد آسیب دیده به ۶ مرکز مداخله در بحران و آسیب‌های اجتماعی استان ارجاع داده می‌شود که پس از دریافت خدمات مشاوره و روانشناسایی، خدمات تخصصی پزشکی و درمانی را نیز دریافت می‌کنند.

نجفی اظهار داشت: به منظور ارزیابی و بررسی دلیل خشونت علیه زنان و دختران و همچنین هرگونه خشونت و آزار برای همه اقشار به منزل فرد مراجعه و در صورت امکان با همسر فرد یا کسی که وی را مورد آزار و خشونت قرار داده نیز مشاوره وصحبت انجام می شود.

به گفته وی ،خشونت جنسی، خشونت جنسی غیرتماسی، خشونت کلامی، تجاوز، خشونت در مورد جهیزیه، تن فروشی اجباری، بارداری اجباری، خرید و فروش زنان و دختران، خشونت علیه زنان کارمند و مستخدمان زن، خشونت های ناشی از جنگ، خشونت در زندان، خشونت نگاهی و رفتاری، خشونت سیاسی از انوع خشونت علیه زنان است.

وی گفت: علاوه بر خشونت فیزیکی خشونت‌های دیگری از جمله دروغ گفتن، بی توجهی به خواسته‌های زنان، نفقه ندادن، چشم‌چرانی، تعدد زوج‌ها، انتقاد کردن به طور مداوم، جدا کردن زن از کودکانش، دوستان و فامیل، پرخاش کردن، وادار کردن زن به ترک خانه، تهمت زدن نیز جز خشونت هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری گفت:در استان یک خانه سلامت (خانه امن) و یک مرکز بازپروری و مداخله در آسیب برای حمایت از زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب فعال است.

وی گفت :در استان ۲ خط تلفن ۱۲۳و ۱۴۸۰ به منظور ارائه خدمات مشاوره به زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و بی سرپناه و همچنین آسیب دیدگان دیگر از جمله اعتیاد و کودک آزاری وآسیب های اجتماعی دیگر در استان فعال است.

سالانه به طور میانگین بیش از ۲ هزار تماس با خط ۱۲۳ بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری برقرار می‌شود.

مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ میلادی روز ۲۵ نوامبر را به‌عنوان روز جهانی “منع خشونت علیه زنان” تعیین کرده است.

کد خبر 10610

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد