تصویب آئین‌نامه ماده ۳ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در زمینه مناسب‌سازی معابر تا ۱۲ آذر

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور، گفت: مناسب‌سازی ۲۴ هزار دستگاه دولتی توسط بهزیستی در جشنواره شهید رجایی ارزیابی شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از یزد، «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در پنجمین نشست مسئولان دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کل کشور، گفت: در ارزیابی مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی، بالاترین امتیاز را سازمان حج و زیارت و بهزیستی کسب کرده و میراث فرهنگی، شرکت آزمایشگاه خاک و دامپزشکی پایین‌ترین امتیاز را داشته‌اند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با اشاره به رتبه سوم استان یزد در مناسب‌سازی دستگاه‌های دولتی در کشور، گفت: ۵۳ درصد دستگاه‌های دولتی استان یزد مناسب‌سازی شده‌اند.

وی، افزود: در سطح استان‌ها مناسب‌سازی شرایط خوبی دارد ولی در شهرستان‌ها به دلیل کمبود امکانات مناسب‌سازی رعایت نشده است.

کاظمی مومن‌سرایی مناسب‌سازی را یک ضرورت غیرقابل انکار دانست و اظهار داشت: ما نباید افراد را در استفاده از فضاهای شهری محروم کنیم و در حقوق شهروندی نیز باید عدالت اجتماعی رعایت شود.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور برگزاری جشنواره گردشگری معلولین در یزد را ارزشمند دانست و گفت: دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور نیز آماده همکاری همه‌جانبه با استان یزد در برگزاری این جشنواره است.

وی از تصویب آئین نامه ماده ۳ قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت در زمینه مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و گفت: انشاالله این آئین‌نامه تا ۱۲ آذرماه روز جهانی معلولین تصویب می‌شود.

کد خبر 10601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد