۵ آذرماه؛ اختتامیه نخستین جشنواره ملی «کاما، کتاب افراد معلول ایران»

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی «کاما، کتاب افراد معلول ایران» با همکاری انجمن نابینایان ایران، انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران با مشارکت موسسه خانه کتاب در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ۵ آذرماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، نخستین جشنواره ملی «کاما» با هدف توجه جامعه به معلولان کشور، شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر حوزه افراد دارای معلولیت، تقدیر از آثار برتر معلولان اهل قلم و تقدیر از آثار برتر نویسندگان، پژوهشگران و مترجمان در موضوع انواع معلولیت برگزار می‌شود.

از نکات بارز این جشنواره استقبال کم‌نظیر نویسندگان و ناشران این حوزه و خصوصاً نویسندگان، محققان و پژوهشگران معلول بوده که آمار زیر نشانگر این ادعا می‌باشد. در این جشنواره جمعاً ۱۳۵ جلد کتاب از ۶۶ نویسنده و ۴۸ کتاب از ۷ ناشر به دبیرخانه جشنواره رسید که ۳۵ نفر از آنان افراد دارای معلولیت می‌باشد که حدود ۸۰ درصد نویسندگان کتاب‌ها افراد دارای معلولیت تشکیل داده‌اند. این خود جای بسیار خرسندی و تامل دارد؛ چراکه نشانه‌ای از توانمندی و حضور فعال این عزیزان در عرصه علم و ادب می‌باشد.

یادآوری می‌شود، اختتامیه نخستین جشنواره ملی «کاما، کتاب افراد معلول ایران» سه‌شنبه ۵ آذر ماه، ساعت ۱۴:۳۰ در تالار قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نشانی بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بعد از مترو حقانی، بلوار کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

کد خبر 10571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد