دستورالعمل‌های توسعه‌ای خط مشاور ۱۴۸۰ به زودی ابلاغ می‌شود

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با بیان اینکه بیشتر تماس‌گیرندگان با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ زن هستند، گفت: دستورالعمل‌های توسعه‌ای خط مشاور آماده شده و در صورت تائید نهایی، ابلاغ خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «بهزاد وحیدنیا» مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با بیان اینکه استقبال از مشاوره تلفنی رایگان با شماره ۱۴۸۰ چنان زیاد است که اصلا زمان خالی نداریم، گفت: ظرفیت پاسخگویی طی دو سال گذشته ۲ برابر شده است اما هر روز تقاضا برای گرفتن خدمات مشاوره تلفنی زیادتر می‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، گفت: ساعت ۱۰ صبح تا دو بعدازظهر و از چهار تا هفت بعدازظهر زمان پیک تماس‌ها به شمار می‌رود و مردم ناگزیر مدت زمانی را باید در انتظار پاسخگویی بمانند.

وی، افزود: خدمات مشاوره‌ای سامانه ۱۴۸۰ بهزیستی به طور رایگان از هشت صبح تا هشت شب در تمام نقاط کشور در دسترس مردم است.

وحیدنیا، اضافه کرد: راهبرد کلان بهزیستی این است که سامانه ۱۴۸۰ خود را از طریق واگذاری به بخش غیردولتی توسعه دهد؛ بنابراین دستورالعمل‌های توسعه‌ای آن آماده شده و در صورت تائید نهایی، ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، ادامه داد: گروه‌های بزرگ فعال در حوزه مشاوره می‌توانند، زیرساخت‌ها و استانداردهای بهزیستی را در مراکز خود مستقر کنند و با استقرار سوپروایزرها، امکان انتقال نظارت به بهزیستی را نیز فراهم کنند.

وی، گفت: مردم می‌توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی خود را با تلفن صدای مشاوره بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ مطرح کنند.

وحیدنیا، تاکید کرد: تمام تماس‌های مردمی با خط صدای مشاور ۱۴۸۰، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که طرح کردن آنها به صورت حضوری برایشان مشکل است به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، افزود: مشاوره‌های لازم به صورت تلفنی ارائه می‌شود و پس از ارزیابی‌های اولیه در صورت لزوم افراد برای دریافت خدمات تخصصی به مراکز مجاز بهزیستی ارجاع داده می‌شوند؛ مراکز مشاوره مجاز بهزیستی عملکردی شفاف دارند.

وی در پایان یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور علاوه بر صدای مشاور با شماره ۱۴۸۰، خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی برای موارد کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری و سالمند آزاری و موارد خودکشی با شماره ۱۲۳ را در دسترس مردم قرار داده است.

کد خبر 10543

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =